فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

tea5040

خرید چای سبز تیما  , سایت اصلی فروش چای سبز لاغری تیما اصل , خرید چای سبز تیما با قیمت مناسب استفاده از این چای تیما باعث کاهش میزان جذب قند در سیستم گوارشی بدن می‌شود، به همین دلیل مقدار کمتری انرژی از غذاهای مصرفی وارد بدن می‌شود.

اطلاعات اولیه چای تیما :

خوش طعم و خوش عطر

لاغری بدون عوارض جانبی

لاغری بدون ایجاد درد و زحمت

 چای تیما – چای سبز تیما – چای لاغری تیما

مشخصات اصلی چای سبز تیما:

چای سبز تیما به خاطر جذب بیشتر و سریع تر و کیفیت بالاتر نسبت به محصولات مشابه و محصولات تی بگ، جایگاه ویژه ای را میان مشتریان پیدا کرده است .

چای تیما – خرید چای سبز تیما  – چای لاغری

tea1211 

خلاصه ای از خواص چای سبز به شرح ذیل می‌باشد:

 

کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی با چای سبز:

یکی از عوامل اصلی امراض و حملات قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز بعلت داشتن مقادیر بالای ویتامین A و C، باعث کاهش کلسترول خون شده و در نتیجه خطر حمله قلبی و امراضی از این دست را پایین می‌آورد. طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف روزانه پنج فنجان چای  یا بیشتر می‌تواند تا 61 درصد از بروز بیماری‌های قلبی بکاهد. وجود رادیکال‌های آزاد در سرخرگ می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی عروقی شود. در حالی که کاتچین موجود در چای سبز قادر است از پوشش درونی سرخرگ در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به این وسیله از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری نماید. همچنین از آنجایی که چای سبز موجب کاهش کلسترول بد خون (LDL)، تری گلیسیرید و فیبرینوژن ( پروتیینی در خون که در شکل گیری لخته خون نقش دارد) می‌شود، به این وسیله قادر است از بروز آرترواسکلروز( سخت شدن سرخرگها ) پیشگیری کند. پژوهشگران معتقدند حتی پس از سکته قلبی نیز نوشیدن چای سبز باعث ترمیم سلول‌های آسیب دیده رگها و قلب می‌شود و روند ترمیم سلول‌ها را تسریع می‌بخشد. نوشیدن روزانه حداقل سه فنجان چای سبز به بیماران قلبی توصیه می‌شود.

نکته دیگر این است که معمولا بعد از حمله قلبی پروتئین‌هایی در بدن تولید می‌شود که مرگ سلولی را به همراه دارد، در حالی که کاتچین موجود در چای سبز فعالیت این پروتئین را متوقف کرده و به این وسیله احتمال سکته های مغزی و قلبی را به حداقل رسانده و سرعت بهبود بافت‌های آسیب دیده را افزایش می‌دهد. یکی از عناصر فعال در چای سبز به اندازه آسپرین از تجمع پلاکت‌های خونی جلوگیری کرده که این امر گردش خون را بهبود می‌بخشد.

 چای تیما – چای سبز  – فروشگاه اینترنتی چای تیما

 tea-grean5040

 

چای سبز حاوی ترکیباتی به نام کاتچین، فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیب‌ها نوعی آنتی اکسیدان (Anti oxidant)  قوی محسوب می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها قابلیت مبارزه با سلول‌های سرطانی را دارا بوده و می‌توانند از رشد سلول‌ها و تومورهای سرطانی جلوگیری کنند. میزان شیوع سرطان‌هایی چون پستان، کولون، پوست، پانکراس و معده در بین افرادی که چای سبز می نوشند بسیار کمتر از حد طبیعی است . محققین نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌دانند چرا که میزان آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، 100 برابر تاثیر گذارتر از ویتامین C و 25 برابر تاثیر گذارتر از ویتامین E است. این در حالی است که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان قوی مطرح هستند.

همچنین نوشیدن چای سبز، بعلت داشتن آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی، کمک شایانی به بهبود اشخاص مبتلا به سرطان‌هایی نظیر سرطان خون، ریه، معده، سینه و روده می‌نماید. تحقیقات نشان می‌دهد که در کشورهایی که مردم هر روز چای سبز مصرف می‌کنند، موارد ابتلا به سرطان بسیار کمتر از بقیه نقاط می‌باشد. بطور مثال در ژاپن با وجود آمار بسیار بالا در استعمال سیگار، کمترین مقدار سرطان ریه در آن‌ها مشاهده می‌شود. در مقایسه با چای سبز، مصرف زیاد چای سیاه احتمال ابتلا به سرطان روده، کیسه صفرا و مخاط رحم را افزایش می‌دهد. به افراد مبتلا به سرطان، نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز پیشنهاد می‌شود. همچنین مطالعات حاکی از آن است که مصرف بیشتر چای سبز با کاهش بروز سرطان سینه ارتباط مستقیم دارد.

 

چای سبز را می توان به عنوان داروی ضد پیری (anti-aging)  استفاده کرد. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در این چای به ویژه آنتی اکسیدان‌های موثر در حفظ شادابی و جوانی است. آنتی اکسیدان‌ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن هستند که باعث به تعویق انداختن روند پیر شدن سلول‌ها می‌شوند.

 چای تیما  – چای سبز – چای سبز تیما

Black iron asian teapot with sprigs of mint for tea

مواد موثر موجود در چای لاغری تیما :

این محصول سبز حاوی آنتی اکسیدانها، پلی فنل ها، ال تیانین و همچنین شامل انواع وسیعی از ویتامینها و مواد معدنی است.

مکانیسم اثر لاغری محصول:

با نوشیدن این چای متابولیسم سوختی چربی های بدن تسریع می شود و به این ترتیب چربی اضافی در بدن ذخیره نمی شود. پژوهشها نشان می دهند نوشیدن روزانه 3 فنجان چای لاغری می تواند تا 70 کالری انرژی ناشی سوخت چربیها ایجاد کند. همچنین این چای قادر است جذب روده ای گلوکز و چربی را کاهش داده و از تجمع مواد قندی جلوگیری کند و به این وسیله منجر به کاهش وزن در فرد می شود.

نحوه مصرف:

نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان چای سبز میل نمایید،در صورت داشتن یبوست یک ساعت قبل از صبحانه دو لیوان آب خالص بنوشید.

عوارض جانبی:

 عوارض جانبی گزارش نگردیده ولی بهتر است خانمهای باردار و شیرده با توصیه پزشک مصرف نمایند.

 بدون چین و چروک صورت

نحوه دم کردن چای سبز:

برای تهیه هر فنجان چای،یک قاشق مربا خوری چای سبز در قوری بریزید،سپس آبجوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید چای به مدت 3 الی 5 دقیقه دور از حرارت دم بکشد.

خواص اعجاب آور چای لاغری تیما :

چای لاغری محصولی کاملا گیاهی متشکل از گیاهان وحشی کوهستانهای ایران می باشد. با مصرف یک ماهه این چای بدون عوارض جانبی 7-3 کیلو از وزن خود خواهید کاست

این محصول از تخم، ریشه، برگ و شاخه های گلدار گیاهان زیر تشکیل شده است

1- چای سبز Green Tea

2- چای اولونگ (چای شاهانه) oolog tea

3- دانه گیاه فلوس semen Cassia

4- شیرین بیان Glycyrrhize globra

5- زیره سبز cumin seed

6- چای کامومیل

کاهش تری گلیسیرید:

کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاژ (آنزیم مسئول هضم چربیها) غده پانکراس را مهار می کند. در نتیجه، شکسته شدن چربی‌ها و تبدیل آن‌ها به اجزای قابل جذب با سرعت بسیار کمی صورت می‌پذیرد. با توجه به اینکه افزایش تری گلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی، یک ریسک فاکتور مهم در بروز بیماری‌های قلبی است، مصرف یک فنجان از این چای در بین وعده‌های غذایی روشی مناسب در کاهش تری گلیسیرید خون و در نتیجه کاهش خطر سکته های قلبی می‌تواند باشد.

 

کاهنده فشار خون:

مصرف نیم تا 2,5 فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پرفشاری خون را تا 64 درصد کاهش می‌دهد. در حالیکه مصرف بیش از 2,5 فنجان در روز از بروز این بیماری تا 56 درصد می‌کاهد. بنابراین روزانه مصرف 3 الی 4 لیوان فنجان از این چای توصیه می‌شود تا علاوه بر کاهش فشار خون، بتوانید از خواص دیگر این چای نیز به طور کامل بهره مند شوید


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 28 آذر 1393برچسب:, | 20:56 | نویسنده : mahmood habibi |

   مخلوطی بی نظیر و دلچسب از گیاهان و میوه های كاملا طبیعی است كه دارای انواع گوناگونی از املاح، ویتامین ها و مواد مفید برای بدن می باشد.


این د منوش با رنگ و طعم طبیعی به صورت سرد و گرم قابل مصرف بوده، به همین دلیل جایگزین بسیار سالمی برای تمامی نوشابه ها و آشامیدنی های موجود در بازار است.


كاهش دهنده وزن


كاهش دهنده فشار و غلظت خون


كاهش دهنده كلسترول


پاك كننده و مقوی كبد

 


انرژی زا و برطرف كننده خستگی

 


سرشار از ویتامین ها (به ویژه ویتامین C)


سرشار از آنتی اكسیدان قوی


افزایش دهنده سطح ایمنی بدن

 


خواص و  تركیبات دمنوش میوه ای:


آناناس Pineapple


دارای ویتامین C، ضد سرماخوردگی، تقویت كننده مفاصل و سینوس ها ضد فشار خون و آنتی اكسیدان.


پوست پرتقال Orange peel


دارای ویتامین C، كلسیم، پتاس، ضد سرماخوردگی، كاهش دهنده عصبانیت ترگیار فلاونوئید و آنتی اكسیدان.


كشمش  Raisin


دارای ویتامین B12، C، كلسیم، سدیم، فسفات، تقویت كننده روده، لثه و عضلات قلب، آرام بخش، كاهش بیماری آسم، افزایش تراكم استخوان.


پاپایا  Papaya


دارای ویتامین C، B و پتاس، افزایش كالری در بدن، تقویت معده، كمك به هضم غذا، كاهش تب، رفع عفونت، كاهش ورم مفاصل و كلسترول.


رزهیپ  Rosehip


دارای ویتامین C، كلسیم، آهن، تانن، كاهش عفونت سینه و مجاری ادرار، رفع سرماخوردگی و اسهال، آنتی اكسیدان، آرام كننده اعصاب، كاهش وزن ضد یبوست.


انبه  Mango


دارای ویتامین C، A، سدیم، پتاس، كاهش دردهای رماتیسمی، درمان بواسیر، تقویت قلب، گوارش و هورمون های جنسی.


چای ترش  Hibiscus


دارای ویتامین C، كلسیم، تانن، كاهش فشار خون و كلسترول، تقویت نیروی ایمنی بدن و قلب، آنتی اكسیدان و برطرف كننده سرماخوردگی.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:, | 20:14 | نویسنده : mahmood habibi |
چای سفید
 

نوشیدن چای های مختلف برای سلامتی از بحث هایی است که تازگی ندارد و انواع مختلفی از چای ها وجود دارد که نوشیدن آن ها به طور یقین به این که فردی سالم تر باشید، کمک خواهد کرد. هزاران سال پیش، چای در بین چینی ها به منظور مراقبت از بیماری های مختلفی که در آن زمان ها، مردم را گرفتار می کرد، استفاده می شد.

یکی از چای هایی که بدین منظور استفاده می شده است، چای سفید بوده است. چای سفید نیز مثل سایر انواع چای، از گیاه Camellia sinensis  به دست می آید؛ اما برگ ها قبل از این که به طور کامل باز شوند، برداشت و چیده می شوند. چای سفید نسبت به سایر چای های سنتی کمیاب تر و گران تر است.

چای سفید مشابه چای سبز تحت فرآوری بسیار اندک و بدون تخمیر حاصل می شود اما تفاوت قابل توجهی در مزه با هم دارند. در واقع طعم چای سفید بسیار لطیف تر و ملایم تر است.

چای سفید دارای فواید زیادی است که بد نیست شما هم از آن ها آگاه باشید. در این متن سعی کرده ایم سه فایده ی حیاتی چای سفید را که برای سلامتی بسیار سودمند است، برای تان توضیح دهیم...

1- غنی از آنتی اکسیدان ها

اولین آن ها این است که چای سفید غنی ازآنتی اکسیدانها است. بدن انسان دائماً در معرض شرایطی است که اکسیداسیون نامیده می شود و کاملاً طبیعی است که ما نیز در معرض آن ها قرار بگیریم.

با این وجود این فرایندها هنگامی که ما مواد غذایی ناسالم می خوریم و یا هنگامی کههوای آلوده ایرا نفس می کشیم و یا زمانی که آب آلوده ای را می نوشیم، تسریع می شوند. در نتیجه ی فرایند اکسیداسیون، رادیکال های آزادی در بدن تولید می شود که به بدن ما در سطح سلولی آسیب هایی را وارد می کند.

چای سفید

چای سفیدآنتی اکسیدانهایی را برای شما فراهم می کند که با این رادیکال های آزاد ترکیب شده و قبل از آن که فرصت کنند فعالیت تخریبی خودشان را انجام دهند، آن ها را به طور امنی از بدن خارج می کند.

2- کمک به کاهش وزن

* یکی دیگر از فواید چای سفید این است که به طور موثری به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه بهسوزاندن کالری های اضافهدر طول روز کمک می کند

* اخیرا در یکی از تحقیقات انجام شده در آلمان مشخص شد که چای سفید به کاهش وزن از طریق کاهش چربی ها کمک می کند و این خیلی مهم بود؛ نه فقط برای این که چای سفید به تناسب اندام کمک می کرد بلکه به این دلیل کهچاقی، مشکلات عدیده ای را برای افراد مبتلا به این عارضه ایجاد می کند که باکاهش وزنمی توان بسیاری از آن عوارض را کاهش داد.

در این تحقیق مشخص شد که عصاره ی چای سفید موجب مهار تولید سلول های چربی جدید در افرادی که آن را مصرف کرده بودند شد. از طرفی در تحقیق دیگری نشان داده شد که عصاره ی چای سفید موجب تحریک انتقال چربی ها از سلول های چربی شد.

3- کاهش فشار خون بالا

یکی از مشکلات رایج این روزها در بین مردم،پُرفشاری خوناست و خیلی از مردم یا فشار خون بالای کنترل نشده دارند و یا این که تحت درمان هستند، ولی با این حال خیلی خوب کنترل نمی شود.

نوشیدن چای

چای سفید به طور طبیعی فشار خون تان را پایین می آورد و به شما کمک می کند تا در برابر عوارض جانبیداروهای کاهنده ی فشار خون، که همان دِهیدراته شدن می باشد، در امان باشید. چای سفید همچنین به شما کمک می کند که فشار خون تان را به وسیله ی کاهش وزن تان به طور طبیعی نیز کاهش دهید؛ همان طور که در بالا توضیح داده شد.

فواید بی شمار دیگری از نوشیدن مرتب و منظم چای سفید نصیب شما خواهد شد که می توان به اثرات آنتی باکتریایی و آنتی ویروسی آن اشاره کرد و دیگر این که بسیاری از اهداف آرایشی مانند کمک به پاک سازی وسلامت پوسترا برآورده می سازد.

آن چه مسلم است این است که نوشیدن یک تا دو فنجان چای سفید به صورت روزانه می تواند فواید بسیار زیادی برای همه ما داشته باشد و این قطعاً ارزش امتحان کردن اش را دارد.

جدای از فوایدی که بر شمردیم، چای سفید دارای طعم منحصر به فردی است که بسیاری از مردم از نوشیدن آن بسیار لذت می برند.

ترجمه: مریم مرادیان نیری – کارشناس تغذیه تبیان

 

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید،اینجارا کلیک کنید.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید،اینجارا کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت،اینجارا کلیک کنید. 

 

*مطالب مرتبط:

انواع چای و خواص آن‌ها 

فواید چای 

چای پرطرفدارترین نوشیدنی درجهان

برای کاهش استرس چای بنوشید

فورا بعد از غذا چای ننوشید

چای خطر سرطان و بیماری قلبی را كاهش می دهد

کاکائو و چای، قدرت ذهن را افزایش...

چای بنوشید تا دندان هایتان سالم بماند 

تاثیر چای در کاهش جذب آهن غذا

مصرف لیموترش به همراه چای مفید است

نکات مهم هنگام مصرف چای

نوشیدن چای داغ سرطان زاست

فواید چای سبز برای سلامتی (1) و (2)

خاصیت ضد افسردگی چای سبز


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:, | 20:12 | نویسنده : mahmood habibi |

دم کرده های گیاهی


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:, | 20:11 | نویسنده : mahmood habibi |

چای لاغری محصول جديد و انحصاری لابراتوار تخصصی دکتر سينا.

فروشندگی مشهد. تلفن تماس :05132791009

 تهیه شده از سر شاخه های گیاهان دارویی موثر در لاغری.
کاهش 3 الی 5 کيلو گرم وزن در ماه.
دارای معتبرترین مجوز ها از نهادهای بنام غذایی و داروئی.

 

Untitled-1.jpg

چای لاغری دكتر سينا با فرمولاسيون جديد، چاقی شما را در کوتاهترين مدت و بدون هيچ محدوديت غذايی به حد چشمگیری کاهش می دهد .چای لاغری دکتر سینا از جمله نادر ترين وکامل ترين فرآورده های مورد استفاده در لاغری و تناسب اندام و کاهش دهنده توده چربی در جهان است و امروزه توسط متخصصین تغذیه ، در نوشتن جیره و رژیم غذایی برای لاغری استفاده می شود.
کشورهای امريکايی واتحاديه اروپا به رغم تحريم های مورد ادعا ، بدليل اثر بخشی بی نظير چای دکتر سینا عمده ترين مشتريان وخريداران اين محصول ايمن هستند. این چای با کاهش ترشح آنزیم آمیلاز بزاق و روده که وظیفه آن کمک به هضم و جذب مواد قندی در بدن است باعث کاهش شدید میزان جذب مواد قندی غذای مصرفی می شود . با این مکانیسم میزان تجمع مواد قندی در بدن کاهش یافته و بدن جهت جبران ناچار به چربی سوزی می شود . نهایتا واداشتن متابوليسم بدن به چربی سوزی به شکلی که در کل 24ساعت حتی وقتيکه در خوابيد چربی خواهيد سوزاند.

 

9008427-thumb.jpg

سوالات رایج مصرف کنندگان راجب این محصول:

1: آیا این محصول واقعا تا 5 کیلو گرم لاغر مینماید؟

با گذشت 10 سال از تولید محصول با عنایت به رضایت مشتریان گرامی توانسته ایم معتبر ترین مجوز های ایران و دنیا را کسب نماییم.

مجوز وزارت بهداشت

پروانه تاسیس وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی: 135 - 75

پروانه بهره برداری از وزارت صنایع: 01/49100

شماره مجوز تاسیس وزارت صنایع: 01/72197

شماره ثبت: 77118

کد محصول: 186

گواهینامه ISO9001-2008  و ISO 22000 از شرکت  TUVآلمان

دارنده واحد R & D به منظور گسترش تحقیقات

گواهینامه HACCP  در مدیریت کیفیت و ایمنی و بهداشت

گواهینامه حلال

قابل ذکر است که کسب هر یک از مجوز های فوق نیازمند اثبات اثر بخشی و کارایی محصول و ارائه نتایج تحقیقات میباشد.

 

این محصول 3 تا 5 کیلوگرم در ماه لاغری میدهد که این میزان بستگی به میزان اضافه وزن،نوع بافت چربی، متابولیسم و فاکتورهای دیگر دارد، به طوری که معمولا:

افرادی که اضافه وزن بالا دارند، 5 و گاهی تا 7 کیلو گرم در ماه کاهش وزن را مشاهده خواهند کرد.

متوسط کاهش وزن دریافتی از این محصول 5 کیلوگرم در ماه گزارش شده  که بسیار استاندارد میباشد.

و  افرادی که اضافه وزن کم دارند حدود 3 کیلوگرم در ماه کاهش وزن را مشاهده خواهند کرد.

 

2: میزان لاغری حاصله چقدر است؟

این محصول 3 تا 5 کیلوگرم در ماه لاغری میدهد که این میزان بستگی به میزان اضافه وزن و فاکتورهای دیگر دارد، به طوری که معمولا افرادی که اضافه وزن بالا دارند، 5 و گاهی تا 7 کیلو گرم و  افرادی که اضافه وزن کم دارند حدود 3 کیلوگرم در ماه کاهش وزن را مشاهده خواهند کرد.

متوسط کاهش وزن دریافتی از این محصول 5 کیلوگرم در ماه میباشد که بسیار استاندارد میباشد.

 

3:نحوه و شیوه مصرف چای لاغری دکتر سینا چگونه است؟
نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی (روزانه ۳ تی بگ )۱ عدد از تی بگ ها را در یک فنجان آب جوش انداخته و ۵ دقیقه منتظر بمانید تا عصاره مواد موثر موجود در چای وارد آب جوش شود سپس با یک عدد قند میل نمایید.
جهت گرفتن اثر مطلوب بهتر است با یک قاشق چایخوری تی بگ را در داخل آب جوش فشار دهید تا بهتر مواد موثر خود را در آب پس بدهد.

توصیه ما این است که میان وعده ها را حذف نمایید.

توجه نمایید که نیاز به رژیم غذایی و ورزش همزمان با مصرف این محصول نیست بلکه توصیه میکنیم که رژیم غذایی و فعالیت روزمره خود را تغییر نداده و فقط این محصول را بر اساس روش ذکر شده در بالا به وعده های غذایی اضافه نمایید.
با توجه به اینکه چای لاغری دکتر سینا بهترین نتیجه و اثر را بر روی کاهش بافت چربی شما می گذارد لذا جهت مشاهده عینی اثر این چای حتما قبل از مصرف اندازه بافت دور کمر و مناطق پر چربی خود را با یک متر خیاطی بصورت دقیق اندازه بگیرید و یک ماه بعد پس از پایان مصرف یک بسته چای لاغری دکتر سینا دوباره اندازه گیری را تکرار کرده و اعداد را باهم مقایسه کنید.
لازم نيست از وقت گرانبهايتان هزينه کنيد به آسانی ميتوانيد در حين انجام امورات روزانه خود در پشت ميز کار خود و يا حتی در هنگام استراحت نظام چربی سوزی بدنتان را به ترکيبات کاملا ايمن و اثر بخش چای لاغری دکتر سينا بسپاريد و لحظه به لحظه از توده چربی خود بکاهيد و بر شادابی و جذابيت خود بيافزاييد و از مزايای ويژه آن بهره مند شويد

 

 tea2.jpg

4: چه مدت باید از این محصول استفاده کرد؟

مدت زمان مصرف بستگی به میزان اضافه وزن شما دارد.

فرض نمایید شما 15 کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید. اگر در ماه اول شما 7 کیلوگرم کاهش وزن حاصل کنید باز هم 8 کیلوگرم اضافه وزن دارید. در نتیجه باید برای حذف میزان اضافه وزن باقیمانده دوره درمان ادامه یابد.

در افراد با اضافه وزن کم مصرف 1 بسته کفایت مینماید.

 

5: ترکیبات این محصول چیست؟

این محصول مخلوط گیاهانی است که در طب سنتی دنیا برای لاغری ذکر گردیده اند.

به اختصار تعدادی را ذکر مینماییم:

کامومیل- چای سبز-چای اولونگ- دانه گیاه فلوس- شیرین بیان- بابونه آلمانی - زیره سبز و ..............

: ایا مصرف این محصول عوارضی هم دارد؟

ابتدا توجه شما را به مجوزهایی که ما موفق به کسب آنها از ایران و اروپا شده ایم مینماییم:

مجوز وزارت بهداشت

پروانه تاسیس وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی: 135 - 75

پروانه بهره برداری از وزارت صنایع: 01/49100

شماره مجوز تاسیس وزارت صنایع: 01/72197

شماره ثبت: 77118

کد محصول: 186

گواهینامه ISO9001-2008  و ISO 22000 از شرکت  TUVآلمان

دارنده واحد R & D به منظور گسترش تحقیقات

گواهینامه HACCP  در مدیریت کیفیت و ایمنی و بهداشت

گواهینامه حلال

 

این محصول از گیاهان طبیعت ایران تهیه شده و سرشار از خواص بی نظیر گیاهان ایران زمین میباشد.

اثرات بالقوه چای لاغری دکتر سینا حتی در کاهش میزان کلسترول خون به اثبات رسیده است . مصرف چای لاغری به تمامی اشخاصی که به نوعی درگیر زندگی امروزی با تحرک کم و در عوض فشارهای عصبی زیاد هستند توصیه می شود

توجه: مصرف این محصول فقط در خانم های باردار و شیرده با مشورت پزشک انجام شود.

 

7: مزیت این محصول نسبت به سایر روش های لاغری چیست؟

از امتيازات بسيار شاخص اين محصول مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن آن نسبت به ساير روش های لاغری از جمله : گن های لاغری ، کمربندهای لاغری ، قرص های لاغری ، رژيم های آنچنانی ، جراحی های مضر و مخرب لاغری و حتی پياده روی و ورزش است .

با استناد به آزمايشات گسترده بالينی در اروپا و آمريکا مصرف چای لاغری ضمن کاهش 3-7 کيلو گرم وزن در ماه، هيچگونه عارضه پوستی از قبيل تيرگی و چين و چروک صورت بهمراه ندارد.(که امتيازی بسيار ويژه در مقايسه با دیگر روش ها است)

drsinateabags.jpg

8: مکانیسم اثر این محصول چیست؟

این چای با کاهش ترشح آنزیم آمیلاز بزاق و روده که وظیفه آن کمک به هضم و جذب مواد قندی در بدن است باعث کاهش شدید میزان جذب مواد قندی غذای مصرفی می شود . با این مکانیسم میزان تجمع مواد قندی در بدن کاهش یافته و بدن جهت جبران ناچار به چربی سوزی می شود .

-محصولی بر گرفته از طبيعت سبز ايران زمين که آسان سريع و مطمئن شما را به وزن ايده آل رسانده و در آن وزن تثبيت می نمايد . در اين نوع چای گیاهانی بکار برده شده که به عنوان لاغر کننده های اصلی پنج عمل عمده را انجام ميدهد :

1- واداشتن متابوليسم بدن به چربی سوزی به شکلی که در کل 24ساعت حتی وقتيکه در خوابيد چربی خواهيد سوزاند.

2- جلوگيری از تجمع مواد قندی در بدن .

3- از بين بردن بسيار موثر اشتهای کاذب .

4- بکار واداشتن روده های کم کار و رفع موثر يبوست .

5- آرامش بخش : با بهره مندی از اين خاصيت چای لاغری دکتر سينا ديگر شاهد استرس های جان کاه دوره های آنچنانی کاهش وزن نخواهيد شد

 

9: آیا همزمان با مصرف این دارو نیاز به رژیم هم هست؟

توجه نمایید که نیاز به رژیم غذایی و ورزش همزمان با مصرف این محصول نیست بلکه توصیه میکنیم که رژیم غذایی و فعالیت روزمره خود را تغییر نداده و فقط این محصول را بر اساس روش ذکر شده در بالا به وعده های غذایی اضافه نمایید.

رژیم غذایی و ورزش در افرادی که تمایل به اجرای دوره های فشرده دارند تجویز میگردد.

 

10: آیا قبل تهیه میتوان از خدمات مشاوره استفاده کرد؟

شما میتوانید با تلفن مشاوره ((05132791009 ))تماس گرفته و سوالات خود را قبل از شروع مصرف، حین مصرف، و حتی قبل از تهیه محصول با ما مطرح نمایید.

 

11: خصوصیات این محصول چیست؟

این محصول حاوی 100 عدد تی بگ است که برای مصرف 1 ماه شما طراحی شده است.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 10 آبان 1393برچسب:, | 22:46 | نویسنده : mahmood habibi |

عرق دارچین زنجبیل:معطر ،طعم دهنده ،محرک ،بادشکن ،مغذی ،ضد تهوع واسپاسم
عرق گشنیز:طعم دهنده، ضد اسپاسم، ضد نفخ، بادشکن.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 22:4 | نویسنده : mahmood habibi |

عرق شوید
: انو اع چربی بدن - هضم غذا طعم دهنده، معطر، نیرو دهنده ،هضم کننده، مقوی معده، افزایش دهنده شیر، درمان سوء هاضمه به ویژه کودکان ،رفع استفراغ ،مسکن ،مدر ،کاهش دهنده چربی خون.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 22:3 | نویسنده : mahmood habibi |

گیاهان مفید برای کاهش وزن
گیاهان خوراکی و چاشنی‌ها فوائد بسیاری برای حفظ سلامت اعضای مختلف بدن دارند و بویژه در کنترل وزن نیز بسیار موثرند.

برخی از مفیدترین گیاهان خوراکی برای کاهش وزن عبارتند از:

- دارچین: دارچین به دلیل کمک به کنترل قند خون، مفیدترین گیاه برای کمک به کاهش وزن است.

- زنجبیل: این گیاه با پاکسازی سیستم گوارشی از ذخیره چربی‌های اضافی در بدن جلوگیری می‌کند.

- هل: این ماده خوراکی به ارتقای فرآیند سوخت و ساز و توانایی بدن در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

- زردچوبه: این ادویه زردرنگ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند.

- برگ گیاه گزنه: این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌هاست که به پاکسازی خون و چربی‌سوزی کمک می‌کند.

- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیب‌هایی است که میل به پرخوری را از بین می‌برد و از قابلیت چربی‌سوزی برخوردار است.

- زیره سبز: این ماده خوراکی فرآیند هضم غذا و تولید انرژی را ارتقاء می‌دهد و به سوخت و ساز بهتر چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.

- جنسینگ: سطح انرژی و میزان سوخت و ساز موادغذایی را در بدن افزایش داده و در نتیجه مانع از افزایش وزن می‌شود.

به گزارش ایندین تایمز، از دیگر مواد خوراکی موثر در کاهش وزن می‌توان به فلفل سیاه، کاسنی زرد و دانه کتان اشاره کرد.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 22:3 | نویسنده : mahmood habibi |

گیاهان موثر در کاهش وزن:
چای سبز:
متابولیزم یا میزان سوخت کالری در افراد متفاوت است. برخی افراد هر چه بخورند باز لاغر می مانند در حالی که برخی افراد مجبورند همیشه مراقب رژیم غذایی خود باشند زیرا خیلی سریع چاق می شوند.عصاره چای سبز اغلب به مکمل های گیاهی کاهش دهنده وزن افزوده می شود. چای سبز در سوخت کالری موثر است.

دارچین:
مصرف دارچین توانایی بدن بیماران دیابتی را در واکنش به انسولین افزایش می دهد. در بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، پانکراس انسولین کافی تولید می کند اما سلول ها به آن واکنش نشان نمی دهند. دارچین با هدایت گلوکز به سلول ها به انسولین واکنش نشان می دهد و در نتیجه میزان قند خون را حفظ می کند. هنگامی که سلول ها به طور موثر به انسولین واکنش نشان ندهد، میزان قند خون افزایش می یابد و پانکراس انسولین بیشتری تولید می کند. بالابودن انسولین یعنی ذخیره چربی و افزایش وزن.

چای گیاهی:
دمنوش نعناع، برای هضم غذا مفید است، بابونه نیز تسکین دهنده و تصفیه کننده کبد است.
خراسان نیوز


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 22:3 | نویسنده : mahmood habibi |

: روش های طب سنتی برای کاهش وزن

جوشانده لاغری
روش تهیه: یک قاشق غذاخوری زیره سیاه را داخل دو لیوان آب جوش بریزید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید و بعد از جوش آمدن زیر گاز را خاموش کنید تا پنج دقیقه دم بکشد سپسی آن را با یک تکه بسیار کوچک نبات شیرین کنید و هفته ای سه تا چهار فنجان از این جوشانده را 20 دقیقه بعد از غذا بنوشید.

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 22:2 | نویسنده : mahmood habibi |
 
RE: روش های طب سنتی برای کاهش وزن
8 نسخه طبیعی برای کاهش وزن



اگر در گروه افرادی هستید كه شیوه‌های مختلف را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه كرده و نتوانسته‌اید به وزن ایده‌آل خود نزدیك شوید، توصیه می‌كنیم با اجرای توصیه درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در سراسر جهان برای كاهش و تثبیت وزن خود اقدام كنید. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در جهان برای كاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب و ایده‌آل مخاطبان‌شان، پیش از هر چیز آنها را به اصلاح برنامه و رژیم غذایی تشویق می‌كنند و از آنها می‌خواهند به جای مصرف مواد غذایی فرآوری‌شده، مصرف خوراكی‌های طبیعی سالم و غذاهای آب‌پز یا بخارپز شده را در برنامه غذایی خانواده قرار دهند.

آنها مصرف مواد غذایی سالم، افزایش وعد‌ه‌های غذایی و داشتن تحرك لازم را مهم‌ترین شرط برای كاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب می‌‌دانند و بر این باورند كه رعایت ساده‌ترین نكات می‌تواند خانواده‌ای را برای همیشه از خطر اضافه وزن و چاقی و عوارض ناشی از آن از قبیل فشارخون، بیماری‌ها و ناراحتی‌های قلبی، تنگی‌نفس، چربی خون و ده‌ها بیماری مفصلی - عضلانی دیگر رهایی بخشد.



توصیه‌هایی كه باید جدی بگیرید

با مطالعه و به‌كارگیری طلایی‌ترین توصیه متخصصان طب مكمل در جهان می‌توانید با ساده‌ترین راه‌ها از بروز چاقی و اضافه وزن پیشگیری كنید.

هرروز نصف لیوان آب گریپ ‌فروت را با نصف لیوان آب پرتقال مخلوط كرده و بنوشید. این كار به افزایش متابولیسم بدنتان كمك می‌كند.

افزایش سوخت‌وساز بدن با فعالیت‌های بدنی و ورزش مهم‌ترین شیوه درمان چاقی و اضافه وزن است. بهترین ورزش‌ها برای این منظور شنا، دویدن مسافت‌های كوتاه و تنیس است.

ماساژ اندام‌ها به ویژه ماساژ بخش‌هایی از بدن كه دچار سلولیت هستند پیش از حمام در درمان سلولیت‌ها و كاهش وزن موضعی بدن بسیار مؤثر است.

نوشیدن آب سبزیجاتی مانند كلم و كرفس به‌عنوان بهترین چربی‌سوزهای گیاهی از سوی متخصصان تغذیه و طب سنتی توصیه می‌شود.


عرقیات گیاهی را فراموش نكنید

یكی دیگر از شیوه‌های پیشگیری از چاقی و تجمع چربی‌ها در بدن نوشیدن آب و عرقیات گیاهی چربی‌سوز است. از دیدگاه درمانگران طب سنتی نوشیدن آب و عرقیات گیاهی به میزان كافی می‌تواند موجب افزایش متابولیسم بدن شده و این شیوه به مرور موجب بهبود روند كالری‌سوزی در بدن شود. به این ترتیب نوشیدن آب به مقدار كافی در طول روز و گنجاندن عرق گیاهی زیره و عرق شوید به همراه آب در برنامه غذایی و میان‌وعده‌های غذایی، می‌تواند علاوه بر پاكسازی بدن از چربی‌ها و مواد زائد به افزایش میزان سوخت و ساز كالری‌ها در بدن نیز كمك كند. برای تهیه این نوشیدنی‌ها كافی است مقداری از این عرق‌های گیاهی را با همان مقدار آب تركیب كرده و خنك میل كنید.


چای گیاهی ضد‌چاقی و بدخلقی

حتما تا امروز در میان اعضای خانواده یا فامیل‌تان با افرادی برخورد داشته‌اید كه به دلیل رعایت رژیم غذایی خاص یا كم كردن میزان غذایی كه در وعده‌های غذایی میل می‌كنند، دچار بدخلقی و بی‌حوصلگی شده‌اند. درمانگران طب طبیعی معتقدند افرادی كه رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌كنند باید در كنار رعایت دستورهای متخصص‌شان از انواع چای‌های گیاهی مانند چای گزنه یا چای باباآدم استفاده كنند تا به این ترتیب علاوه بر استفاده از خواص چربی‌سوزی آنها از خواص آرامش‌بخشی و تسكین‌دهندگی آنها نیز بهره‌مند شوند. نوشیدن این چای‌ها 2 تا 3 فنجان در طول روز می‌تواند تاثیر موثر و مفیدی در كاهش وزن و برطرف كردن بدخلقی داشته باشد.


جعفری را با هویج میل کنید

در متون طب سنتی به این نكته اشاره شده كه نوشیدن مخلوطی از آب جعفری به همراه آب‌هویج در میان‌وعده عصرگاهی می‌تواند تاثیر زیادی در كاهش وزن و از بین رفتن چربی‌ها در بدن داشته باشد. درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند كه نوشیدن آب جعفری به تنهایی می‌تواند موجب كنترل و تنظیم میزان قند خون شده و به سلامت افراد دچار اضافه وزن كمك می‌كند. علاوه بر این، مصرف جعفری در وعده‌های غذایی می‌تواند میزان كلسترول خون را كاهش داده و آن را كنترل كند. توصیه ما به شما این است كه هنگام خرید، دقت كنید تا هویج تازه و برگ‌های تیره‌تر جعفری را انتخاب كنید.


چربی‌سوزی به‌سبك هندی‌ها

درمانگران آیوردا مصرف فلفل قرمز در وعده‌های غذایی را مهم‌ترین عامل برای افزایش سوخت‌وساز بدن می‌دانند. آنها فلفل‌قرمز را یكی از طبیعی‌ترین خوراكی‌های چربی‌سوز می‌شناسند كه می‌تواند میزان چربی‌های موجود در بدن را به حداقل ممكن برساند. البته این درمانگران به مراجعان خود توصیه می‌كنند كه درصورت داشتن اختلال در عملكرد دستگاه گوارش، درد معده یا بیماری‌های گوارشی دیگر و همین‌طور درصورت ابتلا به بیماری‌های عصبی یا زودخشمی این شیوه را برای كاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل‌شان انتخاب نكنند و به جای این شیوه سراغ دیگر شیوه‌های طبیعی درمان بروند و با مشورت متخصص یا درمانگر حاذق طب سنتی یا مكمل بهترین شیوه طبیعی لاغری را امتحان كنند.


هماهنگی سایز اندام‌ها با چند سوزن

یكی از مزیت‌های درمان چاقی با كمك طب‌ سوزنی چین، امكان تغییر سایز، لاغری و كاهش‌وزن موضعی برخی از اندام‌های بدن است. در این شیوه درمانگر با كمك سوزن‌های بسیار نازك و یك‌بار مصرف به كاهش سایز و لاغر شدن برخی از اندام‌ها مانند شكم، بالای پاها و پهلو‌ها می‌پردازد. در این شیوه درمانگر با تحریك اندام مورد نظر به كلاژن‌سازی، جمع شدن و كاهش سایز آن عضو كمك می‌كند و بیمار پس از 10 جلسه درمانی می‌تواند شاهد كاهش‌وزن و كاهش سایز در موضع مورد نظر باشد. این شیوه در افرادی كه علاقه‌مند به داشتن سایزی یكسان در تمامی اندام‌های بدن هستند، بسیار موثر است.


ماساژ چینی و لاغری موضعی

اگر در جست‌وجوی راهی هستید كه بتوانید به واسطه آن روند لاغری خود را افزایش دهید، می‌توانید روی ماساژ طب چینی حساب كنید. درمانگران این شیوه درمانی با ماساژ نقاط خاصی از بدن كه دقیقا همان نقاط طب سوزنی است به افزایش سوخت‌وساز بدن كمك كرده و عملكرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. به این ترتیب با كمك این شیوه درمانی علاوه بر آنكه می‌توانید عملكرد اندام‌های درونی را در مسیر لاغر شدن هدایت كنید، می‌توانید از تاثیر ماساژ به‌صورت موضعی به ویژه در ناحیه شكم، پهلوها و بالای پاها بهره ببرید و زودتر از آنچه باید به وزن ایده‌آل‌تان نزدیك شوید.


زنجبیل را به سبد غذایی‌تان اضافه كنید

درمانگران هندی بر این باورند كه گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی، دست‌كم 3بار، تاثیر زیادی در كاهش وزن و افزایش میزان سوخت‌وساز بدن دارد. این گیاه دارویی از آن نظر كه متابولیسم بدن را بالا می‌برد، در گروه موفق‌ترین چربی‌سوزها و كالری‌سوزهای طبیعی به حساب می‌آید كه می‌تواند روند لاغری را در افراد علاقه‌مند به كاهش وزن تسریع كند. درمانگران هندی بر این باورند، خوردن سالاد حاوی زنجبیل یا ماستی كه زنجبیل تازه در آن رنده‌شده می‌تواند میزان اشتهای افراد را پیش از خوردن ناهار و شام كاهش دهد و به این ترتیب به كاهش وزن منجر شود.


سركه را جایگزین سس كنید

بسیاری از درمانگران طب سنتی چین بر این باورند كه مصرف سركه سیب می‌تواند تاثیر چشمگیری در كاهش وزن داشته باشد. این درمانگران نوشیدن مخلوطی از یك لیوان آب و 2 قاشق غذاخوری سركه سیب را یكی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش سوخت‌وساز كالری‌ها می‌دانند. از طرفی این درمانگران به افراد دچار اضافه وزن توصیه می‌كنند كه به جای مصرف سس هنگام خوردن سالاد، از سركه انگور یا سركه‌سیب استفاده كنند.
برترین ها

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 22:1 | نویسنده : mahmood habibi |

روش های طب سنتی برای کاهش وزن یک متخصص طب سنتی در مورد راههای کاهش وزن به روش طب سنتی گفت : برای کاهش وزن و توده های چربی در بدن ۷ روش وجود دارد.

1 - یکی از راههای کاهش وزن مصرف زنجبیل در برنامه غذایی روزانه است. به طوری که مصرف 3 بار در هفته آن متابولیسم بدن را بالا می‌برد و در گروه چربی‌سوزها و کالری‌سوزهایی است که کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.

2 - مصرف سالاد به همراه زنجبیل یا رنده زنجبیل در ماست، اشتهای افراد را قبل از خوردن غذا کم می کند.

3 - به جای سس به عنوان چاشنی سالاد و غذا از سرکه استفاده کنید. مصرف سرکه نیز در کاهش وزن تاثیر دارد.

4 - در طب سنتی مصرف چای گیاهی در کاهش وزن و ایجاد خلق و خوی آرام موثر است به همین دلیل به افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند توصیه می شود در کنار رژیم خود مصرف این چای های گیاهی را در برنامه خود داشته باشند تا دچار بدخلقی نشوند.
بنابراین مصرف این چای های گیاهی علاوه بر خواص چربی‌سوزی، خواص آرامش‌بخشی هم دارند البته مصرف 2 تا 3 فنجان روزانه تاثیر موثری خواهد داشت.

5 - یکی دیگر از راههای لاغری مصرف سبزی جعفری به همراه هویج است به این صورت که مصرف این نوشیدنی در میان وعده، میزان کلسترول خون را کاهش داده و در تنظیم قند خون هم موثر است.
همچنین نوشیدن آب سبزیجاتی مانند کلم و کرفس به‌عنوان بهترین چربی‌سوزهای گیاهی توصیه می‌شود.

6 - یکی دیگر از روشهای کاهش وزن، نوشیدن آب و عرقیات گیاهی چربی‌سوز است چراکه نوشیدن آب، سرعت متابولسیم بدن را افزایش می دهد.

7 - از دیگر راههای کاهش وزن این است که سرعت غذا خوردن را کاهش دهیم این کار باعث می شود تا سرعت حرکت غذا در مدت زمان گوارش افزایش یابد و میزان ترشح هورمون ‏های سیری بیشتر شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 22:0 | نویسنده : mahmood habibi |

چاي مهزلي بهترين و مناسب ترين براي كليه سنين  مي باشد كه در رابطه با لاغري شكم،پهلوها و همه جاي بدن استفاده كرد.فقط براي افراد در حال رشد ممنوعيت مخصر دارد كه بايد رعايت شود.براي دريافت آن در وبلاگ نظر خود را بگذاريد و به فروشگاه مراجعه نموده و دريافت كنيد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دمنوش 6 گیاه مهزلی (لاغری)



ترکیبات :

چای سبز - زیره سبز - زیره سیاه - گل سرخ - شوید - لیمو عمانی

خواص تغذیه ای :

دارای خاصیت چربی سوزی قوی - موثر در کاهش وزن و لاغری

تقویت دستگاه گوارش


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, | 21:45 | نویسنده : mahmood habibi |

بادرنجبویه

بادرنجبویه
Balm

نام علمی:
Melissa officinalis
اثرات:

ضداسپاسم ، ضدنفخ ، ضد ویروس ، آرامش بخش و تقویت کننده اعصاب


کاربرد:

فرآورده های دارویی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, | 22:20 | نویسنده : mahmood habibi |

مرزه

مرزه
Summer Savory

نام علمی:
Satureja hortensis
اثرات:

تنظیم کننده فشارخون ، قابض ، ضدعفونی کننده ، ضدسرفه


کاربرد:

فرآورده های دارویی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, | 22:20 | نویسنده : mahmood habibi |

آویشن باغی

آویشن باغی
Garden Thyme

نام علمی:
Thymus vulgaris
اثرات:

ضد سرفه و خلط آور ، ضد عفونی کننده ، ضد اسپاسم


کاربرد:

فرآورده های دارویی

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, | 22:19 | نویسنده : mahmood habibi |

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی
Peppermint

نام علمی:
Mentha piperita
اثرات:

ضد نفخ ، معرق ، ضد عفونی کننده ، ضد قارچ ، ضد اسپاسم


کاربرد:

فرآورده های دارویی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, | 22:19 | نویسنده : mahmood habibi |

کدوی تخمه کاغذی

کدوی تخمه کاغذی
Pumpkin

نام علمی:
Cucurbita pepo Var. styriaca
اثرات:

ضد التهاب، مرطوب کننده


کاربرد:

لوسیونهای پوستی، کرمهای پوستی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, | 22:19 | نویسنده : mahmood habibi |

گل مغربی

گل مغربی
Evening primrose

نام علمی:
Oenothera lamarckiana
اثرات:

ضدلک، ضد اگزما، ناراحتی های پوستی


کاربرد:

لوسیونهای پوستی، کرمهای پوستی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, | 22:18 | نویسنده : mahmood habibi |

همیشه بهار

همیشه بهار
Marigold

نام علمی:
Calendula officinalis
اثرات:

ضد اگزما، تقویت کننده پوست، ضد آفتاب سوختگی، مرطوب کننده پوست


کاربرد:

لوسیونهای پوستی، کرمهای پوستی، ضد آفتاب


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, | 22:7 | نویسنده : mahmood habibi |
 

گلاب

طبیعت: گرم

مقوی اعصاب و قلب، تسکین حرارت بدن، مقوی دهانه معده، ضد افسردگی ، آرام بخش و نشاط آور ، آنتی بیوتیک و ضد اسپاسم .

بوئیدن گلاب سبب تقویت قلب، رفع غش و بیهوشی و تقویت حواس باطنی است . برای درمان گرمازدگی همراه با یخ استفاده گردد. .موثر برای سر درد، کم خونی، فشارخون، آرتروز وتنظیم عادت ماهیانه.

به شکل چاشنی در تهیه شربت و غذاهای معطر استفاده می شود .


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:16 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرق كاسني

طبیعت: طبیعة سرد

تقویت پوست و معده، تصفیه خون، درمان یرقان، کلسترول خون، التهاب کیسه صفرا، تب های نوبه ای، خون ادراری، عطش، ورم طحال و ورم مفاصل ، حرارت بدن، مفید برای بیماری های اعصاب، تقویت کننده قلب و کلیه و بینایی، مدر و ملین، اشتها آور و موثر در زیبایی پوست.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:16 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرق مرزه

طبیعت: گرم

موثر برای دفع انگل، تقویت کودکان ضعیف، رفع نرمی استخوان، درمان نقرس، اسهال، دلپیچه، استفراغ، هضم کننده غذا، تنظیم عادت ماهیانه، خون ساز، تقویت قوای جنسی، تسکین آسم و ناراحتی های تنفسی.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:15 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرق نعناع

طبیعت: گرم

درمان نفخ، دل درد، دلپیچه، اسهال، استفراغ، سکسکه، سوء هاضمه، ترشحات معده، ورم روده، اسهال خونی، بواسیر و تشنج . ضد اسپاسم، مسکن، ضد میکروب، اشتها آور و کاهش دهنده کلسترول و فشار خون. تقویت کننده قلب، اعصاب، کبد، کلیه ها و توان جنسی. از بین رفتن ناراحتی های روحی و خستگی. مفید در مداوای پرخوری


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:15 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرق رازیانه ( بادیان )

طبیعت: گرم

زیاد نمودن شیر مادر، اصلاح عادت های ماهیانه سخت، اشتها آور، درمان التهاب معده، درمان کم ادراری و سوزش ادرار، دفع کننده سنگ های مجاری ادرار، بد بویی دهان و سکسکه، ضد بلغم و صفرا.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:14 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرق سنبل الطیب

طبیعت: گرم

آرام بخش، خواب آور، ضد اسپاسم، درمان بی قراری و اضطراب، فشارهای عصبی. مقوی قلب، خلط آور، مدر، کاهنده فشار خون.
احتیاط: در حاملگی و شیردهی مصرف نشود. بیش از 2 یا 3 هفته بدون انقطاع این عرق را مصرف نکنید. زیرا مصرف مداوم یا مقادیر زیاد آن منجر به سر درد یا تپش قلب می شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:14 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرق بيد

طبیعت: سرد

خواب اور ،تب بر ،تسكين دهنده ي درد هاي مفصلي
طريقه ي مصرف
: روزي دو فنجان ميل نماييد.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:13 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرقبابونه

طبیعت: طبیعة سرد

آرام بخش، رفع افسردگی، تقویت اعصاب و قوای جنسی، رفع سردرد، زیاد شدن گلبول های سفید در خون


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:12 | نویسنده : mahmood habibi |
 

عرق آلوورا

طبیعت: معتدل

مقوی، ملین ،تقویت دستگاه گوارش، کاهش قند خون، تقویت پوست و زیبایی، ضد سرطان


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 22:11 | نویسنده : mahmood habibi |

 

ویژه روماتیسم مفاصل و نقرس

 کمک به بهبود کم خونی


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 19 مهر 1393برچسب:, | 21:58 | نویسنده : mahmood habibi |

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1393برچسب:, | 22:58 | نویسنده : mahmood habibi |

نام علمي : Rosmarinus officinalis

خانواده Labiatae :

لاتین: Rosmarinus officinalis

فارسی: رزماری، رومارن

عربی: اکلیل الجبل، حصالبان، حصالبان اکسیر

انگلیسی: Rosemary, Common Rosemary, Moorwort, Herb of memory

آلمانی: Echter Rosmarin, Anthoskraut, krankrautblatter, kranzenkrautblatter

فرانسه: Romarin, Rose marine, Herbe aux couronnes, Feuilles de Rosmarin

اين درختچه هميشه سبز بومي اروپاي جنوبي و حوالي مديترانه است داراي فرم متراكم، برگهاي باريك، كبودرنگ و معطر و گلهاي كوچك به رنگ آبي مايل به بنفش است كه از اواسط بهار تا اوايل تابستان و گاهي اوقات در پاييز ظاهر مي‌شوند. حداكثر بلندي و گستردگي آن 5/1 متر است.


برگ و سرشاخه های گلدار گیاه رزماری هنگام شروع باز شدن گل ها و در فصول بهار و تابستان جمع آوری می گردد.

ترکیبات مهم

مهم‌ترین ترکیب این گیاه 5/2-1 درصد اسانس می‌باشد. مواد موجود در اسانس رزماری شامل بورنئول، لیمونن، کامفن، 1و 8 سینئول، کامفر و آلفاپی نن است. ترکیبات اسانس نیز به محل و شرایط کشت ارتباط دارد. ترکیبات دیگر گیاه اسیدهای فنلی از جمله اسید روزماریک، اسید کافئیک و اسید کلروژنیک هستند.

تحقیقات متعددی خاصیت ضد سرطان آن را اثبات کرده و اسید کارنوزیک موجود در آن دارای خاصیت قوی ضد ایدز (HIV) است

همچنین سالیسیلات به مقدار زیاد، فلاوونوئیدها، ترکیبات تلخ دی ترپنی مانند کارنوزول و ترکیبات تری ترپتی، اجزای تشکیل دهنده دیگر این گیاه هستند.

 مادۀ متشکلۀ اصلی برگ و سرشاخه‌های گیاه رزماری را روغن فرار تشکیل می‌دهد فارماکوپۀ گیاهی بریتانیا میزان روغن فرار رزماری را 1% حجم در وزن ذکر کرده است، ولی میزان روغن فرار این گیاه در نقاط مختلف دنیا بین 5/0 تا 5/2 درصد گزارش شده است.

عمده‌ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را 1و8 ـ سینئول (1,8 - cineol)، بورنئول (Borneol)، کامفر (Campher)، بورنیل استات (Bornyl acetate)، آلفاپی‌نن (α - pinene) و –B پینن تشکیل می‌دهند که بسته به شرایط جغرافیائی محل کشت گیاه، میزان و درصد هریک از این مواد متغیر می‌باشد.

سایر ترکیبات طبیعی موجود در برگ و سرشاخه‌های گلدار رزماری شامل این دسته‌ها می‌شود:

فلاونوئیدها مانند جنکوانین (Genkwanin) و لوتئولین (Luteolin)، اسیدهای فنلی مانند اسید رزمارینیک (Rosmarinic acid)، دی‌ترپن‌ها، تری‌ترپن‌ها، تانن‌ها، مواد تلخ، رزین، ساپونین، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، برخی املاح و ویتامینها.


پرورش گیاه رزماری در بیشتر نواحی ایران معمول می باشد. پرورش دهندگان عمده گیاه رزماری را در دنیا، کشورهای شمال آفریقا خصوصاً مراکش و تونس و کشورهای جنوب اروپا خصوصاً اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یوگسلاوی و آمریکا تشکیل می دهند.

موارد استعمال:
از رزماری به صورت خوراکی در درمان اضطراب، سردرد، میگرن، فشار خون، نفخ و بی‌اشتهائی و به صورت موضعی بعنوان مسکن موضعی در درمان دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی استفاده می‌شود. همچنین بعلت عطر و طعم مناسب در صنایع آرایشی ـ بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد (2و9). روغن رزماری یک روغن محرک است و از نظر رایحه و اثر، گرم و نافذ می‌باشد. اثر محرک رزماری روی سیستم اعصاب مرکزی بسیار برجسته است. مصرف رزماری چون موجب سهولت ترشح و دفع صفرا می‌شود از این جهت از آن در بیماریهای یرقان و نارسائی اعمال

کبداستفاده بعمل می‌آورند. مصرف رومارن در موارد ضعف عمومی، خستگی مفرط و بیحالی بیمار در دوران نقاهت مفید تشخیص داده شده است.

از رزماری به صورت خوراکی در درمان اضطراب، سردرد، میگرن، فشار خون، نفخ و بی اشتهایی و به صورت موضعی به عنوان مسکن موضعی در درمان دردهای عضلانی و بیماری های روماتیسمی استفاده می شود. همچنین به علت عطر و طعم مناسب در صنایع آرایشی ـ بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن رزماری یک روغن محرک است و از نظر رایحه و اثر، گرم و نافذ می باشد. اثر محرک رزماری روی سیستم اعصاب مرکزی بسیار برجسته است.

مصرف رزماری چون موجب سهولت ترشح و دفع صفرا می شود از این جهت از آن در بیماری های یرقان و نارسایی اعمال کبد استفاده می شود. مصرف رزماری در موارد ضعف عمومی، خستگی مفرط و بی حالی بیمار در دوران نقاهت مفید تشخیص داده شده است.

رزماری گیاهی مدیترانه‌ای است که علاوه بر کاربرد فراوان آن در آشپزی به عنوان یک گیاه شفابخش و درمان کننده انواع بیماری‌ها کاربرد دارد.

 

گیاه معطر رزماری بعنوان چاشنی در غذاهای مختلف شامل انواع سوپ‌ها، سس‌ها و خورش‌ها استفاده می‌شود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از health diaries، در مورد کاربردهای پزشکی مفید و بیشمار این گیاه که برگ‌هایی سوزنی شکل با گل‌هایی صورتی، آبی یا بنفش رنگ دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

- پیشگیری از سرطان: گروهی از ترکیب‌های موجود در رزماری خاصیت ضد سرطانی دارند که در مطالعات مختلف تاثیر آن روی سرطان‌های پستان، پروستات، پوست و روده بزرگ مشاهده شده است.

 

- تقویت حافظه: رزماری مدت‌ها است که به دلیل ویژگی‌ تقویت حافظه شناخته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گیاه دارای «اسید کارنوسیک» است که در حفظ سلامت اعصاب و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر است. همچنین بوییدن این گیاه در تقویت حافظه نقش دارد.

 

- تقویت روحیه: محققان معتقدند بوییدن رزماری علاوه بر تقویت حافظه در بهبود خلق و خو د افزایش روحیه مثبت در افراد نیز تاثیرگذار است.

 

- کمک به درمان میگرن: در طول قرن‌های گذشته رزماری به عنوان درمان طبیعی میگرن شناخته شده است. افراد مبتلا به سردردهای میگرنی می‌توانند مقداری رزماری را در آب بجوشانند سپس با آن بخور دهند.

 

- تسکین‌ درد: رزماری نه تنها برای درد میگرن موثر است بلکه روغن این گیاه می‌تواند به عنوان درمانی طبیعی برای بهبود دردهای التهابی مفاصل و دردهای عضلانی مورد استفاده قرار گیرد.

 

- کاهش التهاب: رزماری دارای دو عنصر ضد التهابی یعنی «اسید کارنوسیک» و «کارنوسل» است. این دو عنصر برای COX-2 که آنزیم ایجاد کننده درد و التهاب در بدن است نقش بازدارنده را بازی می‌کنند.

 

- تقویت سیستم ایمنی: مصرف این گیاه به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا و ضد التهابی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

 

- کمک به هضم غذا: رزماری اغلب برای درمان مشکلات گوارشی همچون بهم خوردگی معده، سوء هاضمه و یبوست و مشکلات گوارشی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

 

- کمک به رشد مو: گیاه رزماری همچنین موجب تحریک ریشه مو و رشد آن می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دچار ریزش مو هستند، می‌توانند مقداری افشرده این گیاه را روی پوست سر بمالند و سپس سرشان را ماساژ دهند.

 

- کمک به گردش خون: مصرف روغن گیاه رزماری به عنوان درمانی طبیعی برای افرادی که گردش خون ضعیف دارند، توصیه می‌شود هرچند تاکنون هیچ مطالعه‌ علمی برای تایید این تاثیر رزماری انجام نشده است.

 

- بهبود بوی دهان: گیاه رزماری شست‌وشو دهنده طبیعی دهان محسوب می‌شود. برای استفاده از این خاصیت رزماری، مقداری از آن را داخل آب گرم خیس کنید و پس از صاف کردن آن، مایع را داخل دهان شست‌وشو دهید.

مصارف داخلی* مقوی معده، محرک هضم و ترشح معدی و صفراآور است.

* چندین مطالعه، خواص ضد اکسیدان آن را اثبات کرده است؛ به طوری که این خاصیت رزماری از چایی سبزکمتر و از ویتامین E بیشتر است.

* تحقیقات دیگری خواص ضد اسپاسم ماهیچه‌های صاف و قلب، کاهش استرس، تسکین سردرد، تسکین آسم و درمان برونشیت آن را تائید کرده است.

* تحقیقات متعددی خاصیت ضدسرطان آن را اثبات کرده و اسید کارنوزیک موجود در آن دارای خاصیت قوی ضد ایدز (HIV) است.

* اسانس رزماری که اصلی‌ترین ترکیب آن است دارای خاصیت ضد میکروب، ضد ویروس و ضد قارچ می‌باشد.


* افزودن چند برگ رزماری به غذاهای گوشتی، هضم غذا را سرعت می بخشد.

* یکی از مصارف عمده رزماری به عنوان نگه دارنده و ضد اکسیدان، در لیکورها و صنایع گوشت و چربی می‌باشد.

* محققان دریافتند، این گیاه هورمون های استروژن را که باعث بروز سرطان سینه می شود غیرفعال می سازد.

* عصاره این گیاه، با محافظت از مواد تشکیل دهنده سلول های پوست از آسیب های پوستی مربوط به سن مانند چین و چروک پیش گیری می کند.

* مصرف منظم عصاره رزماری، عملکرد کلیه را بهبود می بخشد، جریان ادرار را افزایش می دهد و ماده معدنی لازم مانند سدیم و پتاسیم را حفظ می کند.

* از آن جا که این گیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد، پارچه آغشته به چای این گیاه را به زیر بغل بمالید تا بوی نامطبوع از بین برود.

* برای به هوش آوردن فرد، پارچه آغشته به چند قطره روغن رزماری را جلوی بینی فرد قرار دهید.

* رزماری گردش خون به سر و مغز را افزایش می دهد.

* این گیاه سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و ورم را کاهش می دهد.

* روغن رزماری خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به عنوان دهان شو برای رفع بوی نامطبوع دهان به کار برده می شود.

* ماساژ دادن منظم پوست با این روغن پوست را تقویت می کند و خشکی پوست را نیز از بین می برد.

 

مصارف موضعی

در پماد و لوسیون ها به عنوان ضد درد، مسکن روماتیسم مفاصل، و تسکین درد ماهیچه‌ها مصرف می‌شود.

هم چنین محلول‌های آن به صورت حمام جهت تحریک گردش خون موضعی موثر است.

در طب عوام از محلول‌ها با اشکال موضعی آن جهت اگزما و زخم‌ها نیز استفاده می‌شود. رزماری دارای خاصیت حشره کش است.

طریقه و مقدار مصرف

تهیه چای: به 5- 2 گرم از خرد شده گیاه (برگ و سرشاخه های گل دار) یک لیوان آب جوش اضافه کرده و پس از 15 دقیقه صاف کرده و میل شود.

 

تهیه محلول حمام: به 50 گرم از خرد شده گیاه (برگ و سرشاخه های گل‌دار) یک لیتر آب اضافه کرده و به مدت 10- 5 دقیقه می‌جوشانیم.

سپس مدت 30- 15 دقیقه به حال خود می‌گذاریم. آن گاه محلول را صاف نموده و آن را به آب وان حمام اضافه می‌کنیم.

هم چنین می‌توان محلول صاف شده را به بدن مالید و یا جهت تقویت موی سر روی سر ریخته و با انگشتان چند دقیقه‌ای پوست سر را ماساژ داد.

در این عمل اسانس‌های موجود در محلول باعث تحریک گردش خون پوست شده و به علت خون رسانی بهتر به سلول‌ها در جلوگیری از ریزش مو تا حدی موثر است.

 

داروهای گیاهی

داروهای گیاهی تهیه شده از رزماری دو دسته هستند. در یک دسته از اسانس رزماری استفاده شده که شامل پماد، لوسیون، کرم و روغن‌های حمام و ماساژ و غیره هستند. در دسته دیگر از عصاره هیدروالکلی آن به صورت محلول‌های خوراکی به عنوان  ضد نفخ و مقوی معده استفاده می‌شوند.

عوارض جانبی:
 مصرف داروئی موضعی گیاه و یا کاربرد فرآورده‌های آرایشی ـ بهداشتی حاوی رزماری در برخی از افراد حساس، گهگاه ایجاد قرمزی پوست، درماتیت، حساسیت پوستی و حساسیت به نور ایجاد می‌کند.

موارد احتیاط: رزماری در دوران بارداری، شیردهی و در بیماران صرعی و فشار خون بالا بهتر است بکار نرود. روغن رزماری دارای 20ـ10 درصد کافور می‌باشد که اگر به مقدار زیاد مصرف شود می‌تواند موجب تشنجات صرع‌مانند شود.

موارد استعمال در پزشکی گذشته: در طب گذشته از رزماری به صورت خوراکی بعنوان مدر و ضدنفخ و به صورت موضعی بعنوان ضد التهاب و ضد درد استفاده می‌کرده‌اند.

طی صدها سال از رزماری در مراقبت از پوست و مو استفاده شده و یکی از اجزاء ادکلن real و جزء اصلی آب تقطیری تهیه‌شده از الکل رقیق و گلهای رزماری است که نوعی مخلوط قابض گیاهی در حامل سرکۀ سیب می‌باشد و به پاکسازی، تقویت و سم‌زدائی پوست بویژه پوست‌های چرب و مستعد آکنه کمک نموده و به داشتن اثرات فوق‌العاده در ایجاد جوانی مشهور است. رزماری برای آبکشی موهای تیره و مالش‌دادن پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای تأمین سلامت موها و جلوگیری از ریزش بیش از حد آنها بویژه متعاقب بیماریها واقعاً ارزشمند است. رزماری به برگرداندن رنگ به موهای خاکستری و حتی درمان طاسی مشهور است.

آثار فارماکولوژیکی: آثار ضد میکروبی گیاه و روغن فرار رزماری و تعدادی از مواد مؤثره این گیاه علیه میکروبهای زیر تأیید گردیده است.

استافیلوکوکوس اورئوس، استافیلوکوکوس آلبوس، ویبریوکلرا، اشرشیاکلی، لاکتوباسیلوس برویس، پسودوموناس فلورسنس، رودوتورولا گلوتینیس، کورینه باکتریا.

آثار آنتی‌اکسیدانی فراکسیون‌های مختلفی از گیاه رزماری نیز در شرایط برون‌تنی و درون‌تنی بررسی و تأیید شده است. در برخی از این موارد، آثار فوق با آثار آنتی‌اکسیدان‌های شناخته شده‌ای نظیر (Botylated Hydroxyanisole) BHA و (Botylated Hydroxytoluene) BHT برابری می‌نماید.

روغن فرار رزماری اثر مشخصی بر روی عضلۀ صاف ایلئوم خوکچه هندی دارد که این اثر مربوط به بورنئول موجود در روغن فرار بوده که در شرایط آزمایشگاهی بعنوان یک آنتاگونیست استیل‌کولین عمل می‌نماید. همچنین در مطالعۀ دیگری اثر شل‌کنندگی روغن فرار رزماری بر روی اسفنکتر اودی (oddis sphincter) خوکچۀ هندی که قبلاً با مورفین منقبض شده بخوبی مشهود بوده است (13و11). آثار ضد التهاب، ضد کمپلمانی، آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌گونادوتروپیک اسید رزمارینیک که یکی از مواد متشکلۀ اصلی گیاه رزماری می‌باشد نیز به اثبات رسیده است.

بر اثر مصرف خوراکی و یا استنشاق روغن فرار گیاه رزماری در موش، تحریک فعالیت لکوموتور دیده شده است که این اثر را به 1و8 ـ سینئول مربوط می‌دانند. اثر مهارکنندگی عصارۀ گیاه رزماری علیه فعالیت آنزیم اوره‌ آز و اثر فلاونوئید دیوسمین موجود در رزماری در کاهش شکنندگی مویرگی از سایر خصوصیات مهم فارماکولوژیک گیاه محسوب می‌شوند.

رزماری در دوران بارداری، شیردهی و در بیماران صرعی و فشار خون بالا بهتر است به کار نرود. روغن رزماری دارای ۲۰ـ۱۰ درصد کافور است که اگر به مقدار زیاد مصرف شود می تواند موجب تشنجات صرع مانند شود.

موارد استعمال در پزشکی گذشته: در طب گذشته از رزماری به صورت خوراکی به عنوان مدر و ضد نفخ و به صورت موضعی به عنوان ضد التهاب و ضد درد استفاده می کرده اند.

طی صدها سال از رزماری در مراقبت از پوست و مو استفاده شده و یکی از اجزای ادکلن real و جزو اصلی آب تقطیری تهیه شده از الکل رقیق و گل های رزماری است که نوعی مخلوط قابض گیاهی در حامل سرکه سیب می باشد و به پاکسازی، تقویت و سم زدایی پوست به ویژه پوست های چرب و مستعد آکنه کمک نموده و به داشتن اثرات فوق العاده در ایجاد جوانی مشهور است.

رزماری برای آبکشی موهای تیره و مالش دادن پوست سر مورد استفاده قرار می گیرد که برای تأمین سلامت موها و جلوگیری از ریزش بیش از حد آنها به ویژه متعاقب بیماری ها واقعاً ارزشمند است. رزماری به برگرداندن رنگ به موهای خاکستری و حتی درمان طاسی مشهور است.

نکات قابل توجه

1- گیاه اکلیل کوهی بر اثر ماندن و کهنه شدن اسانس خود را از دست می‌دهد و آثار آن کم می‌شود، لذا بهتر است از گیاهان خشک‌تر استفاده نمود. در این صورت هر چه بوی آن قوی‌تر باشد بهتر است.

2- برای خشک کردن گیاه باید آن را در سایه خشک نمود تا از هدر رفتن اسانس آن در گرما جلوگیری شود.

3- برای نگه داری گیاه بهتر است در ظروف فلزی و یا شیشه‌ای قرار گیرد.

ماساژ دادن منظم پوست با این روغن پوست را تقویت می کند و خشکی پوست

را نیز از بین می برد

4- در تحقیقاتی که در سال 1380 توسط صالحی سورمقی و همکاران در دانشکده داروسازی تهران بر روی اسانس اکلیل کوهی ناحیه تهران صورت گرفت مشخص شد که ترکیبات اصلی آن شامل Verbenone به میزان 24 درصد، a-pinene به میزان 5/18 درصد، Cineol و 1 به میزان 5/11 درصد، Camphor به میزان 3 درصد، Borneol به میزان 7 درصد و Terpineol  a-به میزان 4 درصد می‌باشند.

5- در تحقیقات مذکور مشخص شد که اسانس گیاه ایران در مقایسه با انواع ترکیه، کوبا، اسپانیا، و ایتالیا و الجزایر از کیفیت خوبی برخوردار است. در این مقایسه مشخص شد که اسانس کوبا و اسپانیا با هم شباهت دارند. هم چنین دو اسانس ترکیه و الجزایر به هم شبیه بودند و اسانس گیاه ایران با چهار کشور مذکور تفاوت چشم گیری داشت که می‌تواند مربوط به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خاص ایران باشد.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1393برچسب:, | 22:56 | نویسنده : mahmood habibi |

روغنی گیاهی مخصوص "تقویت موها"

"سیاه دانه" گیاهی دارویی است که خواص بی شماری دارد و با نام های حب البرکت و حب السودا شناخته می شود.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی گفت: سیاه دانه گیاهی دارویی است که با اسامی مختلفی مثل حب البرکت و حب السودا شناخته می شود.
 
کارشناس گیاهان دارویی به مهمترین خاصیت سیاه دانه اشاره کرد و گفت: مسکن فوری دردهای عضلانی و مفصلی است و ماساژ روغن سیاه دانه به مدت 5 الی 10 دقیقه به صورت آرام که جذب عضلات شود در تقویت و خونرسانی مفید بوده و درد عضلات را کاهش می دهد.
 
وی درخصوص دردهای ناحیه کمر اظهار داشت: ماساژ روغن سیاه دانه در دو طرف ستون مهره ها و از بالا تا انتهای کمر به مدت 20 دقیقه می تواند باعث بهبود قوای بدن و موجب هوشیاری جسمی و سرحال شدن می شود.
 
خادم الحسینی در ادامه افزود: ماساژ سر با روغن سیاه دانه و پوشاندن آن با نایلون در تقویت موی سر و بازکردن رگهای سر مؤثر است و بیشتر از 2 ساعت نباید روی سر بماند.
 
کارشناس گیاهان دارویی به خواص دیگر سیاه دانه اشاره کرد وا ظهار داشت: این روغن برای ناراحتی های کبدی و صفراوی مفید است و صفراآور است و باعث تقویت کبد می شود.
 
وی گفت: بخور سیاه دانه بیش از 50 درصد از "حساسیت های فصلی" را بهبود می بخشد.
 
خادم الحسینی افزود: مخلوط پودر سیاه دانه با عسل به نسبت یک به سه و مصرف آن در صبح و ظهر و شب به مقدار یک قاشق غذا خوری برای تقویت وضع جسمی مادر مفید است همچنین مصرف سیاه دانه همراه شیر برنج برای افزایش شیردهی مادران مؤثر است.
 
 نبایدهای مصرف سیاهدانه

کارشناس گیاهان دارویی گفت: مصرف بیش از حد سیاهدانه برای خانم های باردار مضر است. علاوه بر این نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشیم این است که مصرف پودر سیاهدانه بیشتر از سه ماه تولید سم در بدن کرده و عوارض جانبی زیادی دارد.
 
وی در ادامه افزود: به هیچ عنوان نباید روغن سیاهدانه داخل بینی چکانده شود و برای رفع التهاب سینوس و حساسیت می توان این روغن را اطراف بینی مالید.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1393برچسب:, | 22:53 | نویسنده : mahmood habibi |

برطرف شدن گرفتگی صدا با بهره گیری از گل ختمی

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مصرف عَرَق گل ختمی برای برطرف شدن گرفتگی صدا موثر است.

 

 

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: عَرَق این گیاه دارویی را باید به میزان یک فنجان در یک لیوان آب سرد بعد از غذا مصرف نمود.

وی تصریح کرد: گل، ریشه و برگ گل ختمی مهم ترین قسمت های مورد استفاده این گیاه است.

نقشی ادامه داد: غِرغِره دَم کرده تهیه شده از 10 تا 30 گرم از گل های خشک گل ختمی برای درمان درد گلو تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: محلول به دست آمده از جوشانده گل و برگ ختمی اثر نرم کننده پوست دارد.

وی اظهار داشت: مصرف تهیه شده از جوشانده 25 گرم ریشه گل ختمی در یک لیترآب برای درمان التهاب مری و مثانه توصیه شده است.

نقشی تاکید کرد: تنتور ریشه گل ختمی را برای بهبودی التهاب غشای مخاطی دستگاه گوارش و ادراری موثر می دانند.

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1393برچسب:, | 22:53 | نویسنده : mahmood habibi |
یک متخصص طب سنتی در مورد راههای کاهش وزن به روش طب سنتی گفت: برای کاهش وزن و توده های چربی در بدن ۷ روش وجود دارد.
یک متخصص طب سنتی در مورد راههای کاهش وزن به روش طب سنتی گفت: برای کاهش وزن و توده های چربی در بدن ۷ روش وجود دارد.
 
علی حسینی در گفت‌وگو با فارس در مورد راههای کاهش وزن به روش طب سنتی گفت:یکی از راههای کاهش وزن مصرف زنجبیل در برنامه غذایی روزانه است.به طوری که مصرف 3 بار در هفته آن متابولیسم بدن را بالا می‌برد و در گروه چربی‌سوزها و کالری‌سوزهایی است که کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.
 
وی ادامه داد: مصرف سالاد به همراه زنجبیل یا رنده زنجبیل در ماست، اشتهای افراد را قبل از خوردن غذا کم می کند.
 
این متخصص طب سنتی همچنین بر مصرف سرکه برای چاشنی سالاد و غذا به جای سس تاکید کرد و گفت: مصرف سرکه نیز در کاهش وزن تاثیر دارد.
 
حسینی ادامه داد: در طب سنتی مصرف چای گیاهی در کاهش وزن و ایجاد خلق و خوی آرام موثر است به همین دلیل به افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند توصیه می شود در کنار رژیم خود مصرف این چای های گیاهی را در برنامه خود داشته باشند تا دچار بدخلقی نشوند.
 
وی افزود: بنابراین مصرف این چای های گیاهی علاوه بر خواص چربی‌سوزی، خواص آرامش‌بخشی هم دارند البته مصرف 2 تا 3 فنجان روزانه تاثیر موثری خواهد داشت.
 
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: یکی دیگر از راههای لاغری مصرف سبزی جعفری به همراه هویج است به این صورت که مصرف این نوشیدنی در میان وعده، میزان کلسترول خون را کاهش داده و در تنظیم قند خون هم موثر است. 
 
حسینی بر مصرف میوه در طول روز تاکید کرد و ادامه داد:همچنین نوشیدن آب سبزیجاتی مانند کلم و کرفس به‌عنوان بهترین چربی‌سوزهای گیاهی توصیه می‌شود.
 
وی گفت: یکی دیگر از روشهای کاهش وزن، نوشیدن آب و عرقیات گیاهی چربی‌سوز است چراکه نوشیدن آب، سرعت متابولسیم بدن را افزایش می دهد.
 
این متخصص طب سنتی گفت: از دیگر راههای کاهش وزن این است که سرعت غذا خوردن را کاهش دهیم این کار باعث می شود تا سرعت حرکت غذا در مدت زمان گوارش افزایش یابد و میزان ترشح هورمون ‏های سیری بیشتر شود.

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1393برچسب:, | 22:52 | نویسنده : mahmood habibi |

افشره خوراکی نعناع فلفلی

Peppermint oral drop TS

کمک به بهبود سندرم روده تحریک پذیر "IBS"، ضد نفخ

 

از دو هزار سال قبل تا كنون از گونه­هاي مختلف نعناع به عـنوان ادويـه و دارو استـفاده می­شـده اسـت. از بـرگـها، پيكر رويشي و اسانـس اين گياه در اكثر فارمـاكوپه­هاي معتبر به عنـوان دارو يـاد شده است. بررسـی­های انجام گرفته نشان می­دهد که این گیاه در گروه "GRAS: Generally Recognized as Safe" دسته بندی شده است. نعناع فلفلی یکی از پر مصرف­ترین گیاهان دارویی است. در طب سنـتی از این گیـاه در درمـان تهــوع صبـحگاهی، عفونت­های تنفسی، سـرماخوردگی و دیسـمنوره (قاعـدگی دردناک) استفـاده می­شـود. این گیـاه ضـد اسـپاسم، آنتی باکتریال و آنتی ویروس بوده و همچنین تاثیر این گیاه در درمان مشکلات دستگاه گوارش نظیر سوء هاضمه، نفخ، ورم معده، سندرم روده تحریک پذیر"IBS" و مشکلات کیسه صفرا به اثبات رسیده است. نعناع فلفلی در بهبود مشکلات دستگاه تنفس فوقانی، التـهاب مخـاط دهـان و حـلق، سـر درد و دردهـای عضلانـی مورد اســتفاده قرار می­گیرد.

 

موارد مصرف

·        کمک به بهبود سندرم روده تحریک پذیر"Irritable Bowel Syndrome IBS:"

·        ضد نفخ

 

مکانیسم اثر

·        مواد موثره این افشره با مسـدود کردن کانال­های کلسـیمی، از انقـباض عضلات صاف دستـگاه گوارش جلوگیـری می­نماید.

·        همچنین با کاهش انقباض اسفنکتر تحتانی مری باعث تسهیل خروج گازها از معده شده و نهایتا اثر ضد نفخی دارد.

·        این افشـره با افـزایش تـرشح اسید های صـفراوی از سوءهـاضمه جلوگیری و به تـقویت دسـتگاه گـوارش کمک می کند.

 

مقدار و نحوه مصرف

روزانه سه مرتبه و هر بار 3 تا 5 قطره در یک لیوان آب، چای یا شربت حل کرده و میل نمایید.

 

 

 

 

موارد احتیاط و منع مصرف

·        در افرادی که مبتلا به انسداد مجاری صفراوی و التهاب کیسه صفرا هستند، با احتیاط مصرف شود.

·        در بیماران مبتلا به ریفلاکس مری- معده"GERD"و یا سوزش سر دل "Heartburn" با احتیاط مصرف شود.

·        از تماس این فرآورده با صورت به ویژه اطراف بینی شیرخواران و بچه های کوچک اکیداً خودداری شود.

 

نکات قابل توصیه

·        به منظور تسریع در حصول نتیجه مطلوب توصیه می شود همزمان از افشره خوراکی رازیانه (محصول شرکت دارویی زردبند) استفاده نمایید.

·        از آنجائیکه تولید هر کیلوگرم اسانس طبیعی مستلزم فرآوری چند صد کیلوگرم گیاه دارویی می باشد، از این رو روغن بدست آمده (افشره) بسیار غلیظ و معطر است و مصرف تنها چند قطره از آن می تواند به حفظ و ارتقاء سلامتی شما کمک نماید، ولی در صورت تمایل می توانید مطابق ذائقه خود و به دفعات میل نمایید.

·        قرار دادن این فرآورده در محیط سرد خروج افشره را کند خواهد کرد، لذا برای برگرداندن به حالت اولیه مجدداً افشره را در محیط گرم قرار دهید.

·        دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

 

شرایط نگهداری

در جای خشک و تاریک و در دمای محیط (کمتر از 25 درجه سانتی گراد) نگهداری شود.

منابع

World Health Organization, 2002. WHO Monographs on Selected Medicinal Plants, WHO Publications, Geneva.188-198.

 

Sweetman, S. C., 2005. Martindale: The Complete Drug Reference, 34th ed.  Pharmaceutical Press, London.

 

Murray, L., Lagow, B., 2004. PDR for Herbal Medicines, 3rd ed. Montvale, NJ: Thomson PDR. 629-631.

 

 

 

 

 

 

·     تولید اسانس نعناع فلفلی با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته و دارای پروانه تولید به شماره 041- (ز- ب) 82-م  و استاندارد کارخانه ای00001/81/65 می باشد.

مصرف کننده گرامی ایمیل info@zardband.com  آماده پذیرش هرگونه پیشنهاد و انتقاد شما می باشد.

 

لطفاً با ما در تماس باشید.

                                           تلفن دفتر تهران: 22926069- 22926068

 

                                                      

                                                              محصول شرکت دارویی زردبند

 



برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1393برچسب:, | 22:32 | نویسنده : mahmood habibi |


 محصولات باریج اسانس

محصولات باریج اسانس

نام محصول

موارد مصرف قیمت (ریال)

لوسيون سی ام

تسکين درد اوستئوآرتريت زانو  / تسکين دردهاي عضلاني اسکلتي / کشيدگي تاندوني /گرفتگي عضلاني

57000

محلول ام جی

رفع علائم ناشي از بواسير (haemorrhoid) درجه I و II مانند خونريزي، درد، خارش، سوزش و سنگيني مقعد و زورپيچ (tenesmus).

180000

محلول ميرتکس

 درمان آفت دهان(Minor aphtha) / تبخال

62000

قطره خوراکی اورتيدين

برطرف نمودن مشکلات ادرار کردن ( مانند تکرر ادرار، قطره قطره آمدن ادرار، معطل شدن هنگام ادرار کردن) در مرحله I و II آدنوم خوش خيم پروستات / مثانه تحريک پذير

55000

قطره خوراکی توسيوین

درمان سرفه حاد

42000

قطره خوراکی ديل سان

کاهش دهنده چربي هاي خون / ضدنفخ(carminative)

39000

قطره خوراکی سوپر مينت

ضد نفخ(carminative)  / آنتي اسپاسموديک و ضد درد / درمان سوء هاضمه / تقويت معده(stomachic)

44000

قطره خوراکی فنلين

تسکين دردهاي دوران قاعدگي (Primary dysmenorrhea) / افزايش شير مادر در دوران شيردهي

45000

قطره خوراکی گاستروليت

درمان علائم سندروم روده تحريک پذير(Irritable Bowel Syndrome)

44000

قطره خوراکی لومکس

اسهال غيرعفوني ( کاهش دل پيچه، تعداد دفعات دفع و مدت اسهال)

40000

افشرده اوکاليپتوس

برطرف کننده علائم تنفسي مانند احتقان بيني و سرفه در عفونت هاي دستگاه تنفس مانند  سرماخوردگي ، آنفلوانزا و برونشيت.

42000

دهان شويه ماتريکا

کنترل رشد پلاک ميکروبي دندان / ضايعات التهابي لثه و حفره دهان / ضدعفوني کننده لثه و حفره دهان / ضد ويروس

47500

کرم درماتين

انواع درماتيت (اگزما) از جمله درماتيت آتوپيک و درماتيت تماسي تحريکي.

46000

کرم واژينال لکورکس

درمان عفونتهاي کانديدائي و گاردنرلائي واژن

75000

کرم کپکس

اوستئوارتريت، آرتريت روماتوئيد / دردهاي عصبي بعد از زونا / تسکين درد در نوروپاتي ديابتي / درد و گرفتگي عضلات ناحيه شانه، بازو، ستون فقرات و پاها

75000

پماد ام جی

رفع علائم ناشي از بواسير (haemorrhoid) درجه I و II مانند خونريزي، درد، خارش، سوزش و سنگيني مقعد و زورپيچ (tenesmus) /  شقاق مقعد(Annal fissure)

190000

لوسیون منتا

سردردهاي تنشي(tension headache) / دردهاي عضلاني اسکلتي(musculoskeletal pain) / - احتقان بيني(nasal congestion).

55000

شربت آنتی رفلاکس - بی

رفع علائم بيماري برگشت محتويات اسيدي معده به مري [Gastroesophageal Reflux Disease (GERD)]

85000

قطره خوراکي دپروهرب

افسردگي

78000

کرم آنتی فیشر

درمان شقاق مقعد(Anal fissure)

90000

کرم لاژکس

ترميم و ضدعفوني سوختگي هاي درجهI وII

75000

شربت ضد سرفه برونکو باریج

درمان سرفه

85000

قرص اورتيدين

برطرف نمودن مشکلات ادرار کردن ( مانند تکرر ادرار، قطره قطره آمدن ادرار، معطل شدن هنگام ادرار کردن) در مرحله I و II آدنوم خوش خيم پروستات / مثانه تحريک پذير

70000

ژل مو ضعي آکنه هرب

درمان آکنه

68000

قرص هپاتوهیل

تحریک متابولیسم کبدی / درمان کمکی اختلالات کبد مانند انواع هپاتیت بویژه هپاتیت مزمنB و فیبروز کبدی / اگزما، یبوست، هموروئید، واریس

58000

کرم لینودرم

درمان علامتي بيماريهاي حاد و مزمن پوست خشک (Dry skin) مانند اگزما / تامين مجدد رطوبت و نرمي پوست

60000

قرص اوليوين

تقويت قلبي عروقي / درمان کمکي هايپرتانسيون / درمان کمکي هايپرکلسترولمي / مدر  / پيشگيري از تصلب شرائين

80000

معجون گلقند

ملین ، رفع یبوست بخصوص در خانمهای باردار و کودکان بالای دو سال 

80000

قرص آترومد - بی

 پيشگيري از تصلب شرائين(Atherosclerosis)  /  کاهش کلسترول، LDL و تري گليسيريد؛ افزايشHDL / کاهش قند خون / آنتي اکسيدان و محافظ کبد / کاهش علائم سندروم روده تحريک پذير(IBS) / سوء هاضمه عملکردي(Functional dyspepsia)

98000

کپسول نرم سوپر مینت

ضد نفخ(carminative)  / آنتي اسپاسموديک و ضد درد / درمان سوء هاضمه / تقويت معده(stomachic)

58000

کپسول نرم گاستروليت 30 تایی

درمان علائم سندرم روده تحريک پذير(IBS) مانند درد شکم، نفخ، سوزش سر دل، ترش کردن و تغييرحالت اجابت مزاج.

68000

کپسول نرم لومکس(30 تایی)

اسهال غيرعفوني ( کاهش دل پيچه، تعداد دفعات دفع و مدت اسهال)

56000

کپسول نرم فنلين(30 تایی)

افزايش شير مادر در دوران شيردهي / تسکين دردهاي دوران قاعدگي (Primary dysmenorrhea)

58000

کپسول نرم خوراكي اکالیپتوس

تسکین علایم سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و زکام.

70000

قرص روکشدار هايپورکس– بی

هايپرتانسيون

72000

اسپري مايکودرم

عفونت هاي قارچي سطحي پوست: تينه‌آ ورسيکالر

65000

کپسول نرم خوراکی تیموژل

سرفه حاد

70000

 بخور اکالیپتوس؛ کپسول نرم غيرخوراكي

موکولیتیک و ضد سرفه در سرماخوردگی و سایر عفونت های دستگاه تنفس فوقانی و تحتانی

84000

قرص گلوكوركس - بي

 درمان کمکی در بیماران مبتلا به دیابت نوعII /  کاهش تری گلیسیرید و LDL، افزایش HDL

90000

ژل موضعي آروميكس

ضد درد- مسکن دردهاي عضلاني اسکلتي /ضد التهاب

90000

اسپری موضعی سی ام باریج

تسکين درد اوستئوآرتريت زانو  / کشيدگي تاندوني / تسکين دردهاي عضلاني اسکلتي  / گرفتگي عضلاني

75000

قرص نتونال باريج

تسکین دردهای عضلانی مفصلی / درمان حمایتی در مشکلات روماتیسمی / مدر (شستشوی دستگاه ادراری در بیماری های التهابی دستگاه ادراری) / پیشگیری از تشکیل سنگ ادراری

69000

شربت سکنجبین عنصلی باریج

بهبود تنگی نفس، مفتح سدد احشاء، دافع مواد بلغمی و سوداوی

68000

 كپسول نرم باريج اي پي اُ ( روغن گل مغربي باريج)

درمان كمكي در نوروپاتي ديابتي (4- 1)، آرتريت روماتوئيد (7-3و1)، بيماري اسكلروز متعدد (M S) (5-4و1)، سندرم پیش از قاعدگی(PMS)، درد پستان پیش از قاعدگی و درمان اختلال نعوظ، خصوصاً ناشی از دیابت و اختلالات ميكرووسكولار ديابت.

95000

قرص ليتوركس - بي

پيشگيري از تشکيل سنگ کليه / کمک به دفع سنگ هاي ادراري / ديورتيک / مسکن ، ضد التهاب و ضد اسپاسم

90000

 

 

 

لوسيون رزماری

جلوگيري از ريزش موي سر و تقويت آن / جلوگيري از ريزش ابرو و تقويت آن  / درمان شوره سر(anti-dandruff)

117000

لوسيون ضدجوش باريجه

درمان آکنه

48000

لوسيون مو ضعي حنا

کاهش دهنده موضعي تعريق / ضد قارچ، ضد شوره، تقويت کننده مو / ضد باکتري / ترميم زخم

54000

ضد لک لاواند

کک مک (freckle) / لک هاي حاملگي (melasma) / لک هاي آفتاب زدگي (solar freckle ) / لک هاي پوستی دوران پيري( age- spot)

60000

ژل موی رزماری

 

62000

ژل موی آلوئه ورا

تقویت کننده و حالت دهنده مو،رفع شکنندگی مو 

80000

لوسيون بعد از اصلاح آلوئه ورا

شاداب کننده و خنک کننده پوست 

100000

پاک کننده آرايشی باريج

 

43000

لوسيون موضعي گاليکس

درمان آکنه

45000

کرم پس از آفتاب

 

85000

کرم مرطوب کننده

 

60000

کرم پای کودک

 

65000

ژل موی کتيرا لمینیتی

 

56000

اسپری خوشبوکننده و ضدتعریق باریج

کاهش تعریق و بوی نامطبوع، دور کردن حشرات

85000

 

 

 

قطره خوراکی پرتقال

افسردگي

43000

قطره خوراکی ترخون

اشتهاآور / رفع سکسکه

40000

قطره خوراکی زيره

کاهش وزن و تثبيت آن / کاهش اشتها

54000

قطره خوراکی گل سرخ

افسردگي / افزايش ميل جنسي

198000

قطره خوراکی ليمو ترش

کاهش وزن و تثبيت آن / کاهش اشتها

54000

شربت اشتهاآور باريج

مقوی معده، صفرازدا

120000

شربت آلوئه ورا باریج

تقويت سيستم ايمني(1) و افزايش مقاومت بدن در برابر بيماريهاي ويروسي بويژه انفلوانزا و سرماخوردگي

150000

شربت جالینوس

تقویت معده  / از بین برنده درد معده و نفخ و سوءهاضمه  / اشتهاآور و از بین برنده تشنگی و شادی آور

140000

كپسول نرم خوراكي زيره

کاهش وزن و تثبيت آن / کاهش اشتها

90000

كپسول نرم خوراكي ليمو ترش

کاهش وزن و تثبيت آن / کاهش اشتها

90000

 

 

 

بادام شیرین موضعی

رفع خارش، خشکی، اگزما و ترک پوستی

80000

بادام تلخ (موضعی)

ضد لک، جوش و ترک پوستی

75000

روغن فندق(موضعی)

تقویت و پر پشت کننده موی مژه و ابرو , مرطوب کننده و نرم کننده پوست.

85000

روغن گردو (موضعی)

بهبود فیستول مقعد، رفع گرفتگی و خشکی عصبها و رباطها

72000

روغن بزرک موضعی

بواسیر و خارش بدن.

55000

روغن خارمریم موضعی

شفافيت دست و صورت و رفع خشکی پوست.

120000

روغن کنجد موضعی

نرم کننده، رفع التهابات ناشی از سوختگی

55000

روغن موضعی سیاهدانه

درد مفاصل سرد

70000

روغن خشخاش

مالیدن آن به پیشانی و جلوی سر، خواب‌آور و مسکن سردرد نوع گرم است

98000

روغن کدو

گرفتگی عضلات و ورمهای سخت

80000

روغن کافشه(موضعی)

مصرف موضعی: رفع بادها و تحلیل ریاح (بر طرف کننده نفخ)

65000

روغن گل محمدی

درمان بواسیر ،دردگوش وصدای گوش

85000

روغن گردو (خوراکی)

 جهت درد مفاصل  و کلیه بیماریهای نوع سرد

98000

  لیست داروها  محصولات آرایشی بهداشتی  مکمل های غذایی دارویی  روغن های طبیعی


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 13:1 | نویسنده : mahmood habibi |

تحقیق و توسعه شرکت داروسازی باریج اسانس

اصطلاح  R&D‎‏ (Research and Development)يا همان تحقيق و توسعه طبق نظر موسسه OECD‎‏ (Organization For Economic Co-operation and Development) که متشکل از 30 کشور پيشرفته دنيا است، به معناي فعاليت هاي سازنده برخواسته از يک بنياد سيستماتيک است که با هدف افزايش دانش انساني و فرهنگ اجتماعي و بهره گيري از اين دانش در کاربردهاي جديد ایجاد می‌شود. امروزه گسترش و طراحي محصولات جديد بيش از پيش به عنوان عامل اصلي و نهايي شرکتها مطرح است.


واحدهای تحقیق و توسعه در کارخانجات هسته اولیه فعالیتهای تحقیقاتی در بخش صنعت هستند. این واحدها به طور عمده فعالیتهایی از قبیل ارتقاء کیفیت محصول، طراحی محصول جدید، بهینه سازی فرایندها، انتقال و جذب فن‌آوریها، کسب دانش فنی برای تولید و غیره را درچارچوب سیاستهای صاحبان صنایع دنبال می نماید.


در شرايطي كه استراتژي سازمان بر توسعه محصولات جديد متمركز است واحـــد تحقيق و توسعه به پروژه‌هايي در زمينه توسعه محصول گرايش مي يابد. درصورتي كه استراتژي سازمان حفظ محصولات موجود و توليد با كيفيت بالاتر و اقتصادي‌تر آنها باشد واحد تحقيق و توسعه به پروژه هـــــاي متمركز بر فرايند توليد روي مي آورد. واحدهاي تحقيق همچنین مي توانند به انجام تحقيقات پايه كاربردي و يا توسعه اي بپردازند.


مهمترين نقش واحد تحقيق و توسعه در هر واحد توليدي، نقش آن بعنوان يك كارخانه توليد تكنولوژي در درون كارخانجات مي باشد. يعني تكنولوژي موجود در واحد بعنوان بستر اوليه در نظر گرفته می شود و با انجام فعاليتهاي تحقيقي و توسعه اي و در يك روند تبادلي دوطرفه با ساير عوامل توليد، كالايي برتر از قبل توليد نموده و در نهايت توليد كالاي برتر به ايجاد تكنولوژي برتر و بهره وري بيشتر از عوامل توليد منجر مي‌شود.


امروزه (R&D) تاثير مستقيمي بر نوآوري، بهره‌وري، كيفيت، سطح استاندارد زندگي، سهم بازار و نيز ديگر عواملي كه در افزايش توان رقابتي سازمانها موثر هستند، دارد. با ظهور پديده جهاني‌شدن روشهاي كسب تكنولوژي نيز تغيير كرده و روش‌هاي جديدي خلق گرديده كه به كشورها و سازمانها امكان دستيابي به تحقيقات در سطوح مختلف را مي‌دهد.


براساس آماري كه از سوي اتحاديه اروپا ارائه شده، ميزان سرمايه گذاري در بخش (R&D) شركت ها و موسسات صنعتي ١٠ درصد نسبت به گذشته بيشتر بوده است. شركت هاي بزرگ در اين زمينه، همگي متعلق به آمريكا و چند درصد متعلق به اروپاست. به عنوان مثال شركت داروسازي فايزر ٨/٥ ميليارد يورو، فورد ٥/٥ ميليارد يورو و مايكروسافت ٤/٥ ميليارد يورو و شركتهاي اروپايي دايملركرايسلر و زيمنس به ترتيب به ميزان ٢/٥ و ٥ ميليارد يورو در بخش تحقيق و توسعه خود سرمايه گذاري كرده اند.


براساس این آمار، بيشترين سهم سرمايه‌گذاري مربوط به شركتهاي داروسازي و بيوتكنولوژي و سپس صنايع شيمي، هوافضا، نظامي و خودروسازي بوده است. در فهرست اعلامي50 شركت برتر در بخش تحقيق و توسعه، 20 شركت آمريكايي، 18 شركت اروپايي و ٩ شركت ژاپني و ٣ شركت متفرقه وجود دارد و با نگاهي به اين آمار به خوبي متوجه مي شويم كه چرا آمريكا، اروپا و ژاپن همواره از بهترين نوآوران و توليدكنندگان علم و دانش محسوب مي شوند.


دبير انجمن مراكز تحقيق و توسعه وزارت صنايع و معادن اعلام كرده است که كمتر از ٢ درصد مراكز، شركتها و كارخانجات صنعتي در كشور، داراي واحد تحقيق و توسعه (R&D) هستند. همچنین شركتها و موسسات بزرگ صنعتي در دنيا، بالغ بر يك سوم (30 درصد) از درآمد خود را به پژوهش و تحقيق براي توسعه اختصاص مي دهند اما در ايران اين رقم در بيشتر مراكز و صنايع كمتر از يك درصد است. اين مسائل از مهمترين موانع موجود بر سر راه توسعه و پيشرفت ايران بر اساس سند چشم انداز 20 ساله می‌باشد.


با توجه به اهميت و جايگاه واحد تحقيق وتوسعه، مدير عامل فقيد شركت داروسازي باريج اسانس "مرحوم مهندس سيد حسين حجازي" از همان ابتداي فعاليت خود، رمز موفقيت این شركت را در سرمايه‌گذاري براي بدست‌آوردن دانش نوين جهت توليد داروهاي گياهي و استفاده از گياهان دارويي بومي دانسته و اقدام به تاسيس واحد تحقيق و توسعه ای پویا و علمی نموده است. هسته اصلي این واحد، با بکارگیری پژوهشگران و صاحب‌نظران در رشته های مختلف و دريافت خدمات مشاوره اي از اساتيد اين رشته در داخل و خارج كشور شكل گرفته است. امروز كه نزديك به 20 سال از فعاليت واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی باریج‌اسانس مي گذرد پژوهشگران اين مركز داراي كليه تجهیزات و امکانات لازم جهت تحقیقات علمی و کاربردی و گروه‌هاي مرتبط با توليد بوده و همواره به ارتقاء كيفيت محصولات شرکت می اندیشند. درحال حاضر اين واحد حدود 30 عضو تمام‌وقت با مدارك كارشناسي‌ارشد و دكتري تخصصي دارد كه در گروه هاي كشاورزي، فيتوشيمي، فرمولاسيون، تحقيقات باليني، طب سنتي، داروهاي دامي، ميكروبيولوژي، بيوتكنولوژي و انتشارات علمي- پژوهشی مشغول فعاليت مي باشند. لازم به توضيح است هر يك از گروه‌هاي فوق با اساتيد دانشگاه هاي بزرگ كشور ارتباط مستقيم دارند. 

 

گروه تحقيقات باليني :  مطالعه يا كارآزمايي باليني (Clinical Trial) مطالعه اي است كه افراد تحت بررسي را بيماران تشكيل  مي دهند. در كشور آمريكا تقريباً 10% از داروهايي كه وارد بررسي هاي باليني مي شوند نهايتاً اجازه فروش مي گيرند. طراحي و اجراي يك مطالعه باليني خوب مستلزم همكاري يك پزشك محقق يا يك فارماكولوژيست باليني با يك متخصص آمار و تعداد زيادي از متخصصين ديگر مي باشد. هدف اصلي هر كارآزمايي باليني؛ ارزيابي يك درمان جديد براي بيماري و يا يافتن روشهاي مناسب براي پيشگيري از عوارض يك بيماري مثل مرگ يا ناتواني جسمي است. اطلاعات بیشتر
 

گروه بیوتکنولوژی : بیوتکنولوژی شامل حوزه‌ای مشترک از علوم مختلف: ژنتیک،‌ زیست‌شناسی مولکولی، بیوشیمی، گیاه‌شناسی، داروسازی، میکروبیولوژی، شیمی، مهندسی شیمی، کامپیوتر و ... است که در اثر همپوشانی و تلاقی این علوم با یکدیگر به وجود آمده است. بخش بیوتکنولوژی شرکت باریج اسانس به منظور توسعه فناوری‌های نوین با کاربردهای تجاری در زمينه‌هاي فناوري زيستي، پژوهشهاي بنيادي و راهبردي شکل گرفته است. اطلاعات بیشتر
 

گروه دامپزشکی : در سالهاي اخير افزايش فراورده‌هاي دامي به منظور تامين نياز پروتئيني و در كنار آن بهبود كيفيت به منظور افزايش سلامت جامعه، مورد توجه جدي جهاني قرار گرفته است. استفاده‌ از گياهان‌ دارويي همانگونه‌ كه‌ در پزشكي‌ از قديم‌ الايام‌ معمول‌ بوده‌ است‌ در دامپزشكي‌ نيز دردرمان‌ بيماريهاي‌ دام‌ مرسوم‌ ومتداول‌ بوده‌ است‌. وضع قوانين سخت گيرانه در بسياري از كشورها درباره باقيمانده‌هاي دارويي در فراورده هاي غذايي، موجب تشويق پرورش‌دهندگان حيوانات براي جايگزيني داروهاي شيميايي با داروهاي طبيعي و تلاش شركتهاي داروسازي براي توليد فراورده هاي طبيعي شده است. اتحاديه اروپا از سال 2000 ميلادي براي استفاده از آنتي بيوتيك‌ها بعنوان محرك رشد در طيور محدوديت جدي قائل شد. همين موضوع باعث شد كه شركت‌ها را به سمت يافتن داروهاي با منشاء طبيعي سوق دهد.گياهان دارويي بعنوان بهترين گزينه در صدر روشهاي جايگزين قرار گرفت. در حال حاضر نمي‌توان بطور دقيق ميزان توليد و مصرف داروهاي گياهي را در جهان تعيين كرد، ولي آنچه كه مشخص است افزايش تعداد شركتهاي توليد كننده گياهان دارويي و تمايل و تغيير جهت شركت هاي مطرح جهاني در زمينه داروهاي گياهي نشانه هاي مهم رشد و توسعه اين صنعت در سطح جهاني است. اطلاعات بیشتر
 

گروه فیتوشیمی : فیتوشیمی یا شیمی گیاهی دانش بررسی و مطالعه ترکیبات شیمیایی گیاهی است. به ترکیبات شیمیایی که اثرات بیولوژیک نظیر ضد اکسیدان، ضد میکروب، ضد کا نسر و... از خود نشان می دهند اصطلاحا فیتوکمیکالز گفته می شود. تکنیک های مورد استفاده در این رشته استخراج، جداسازی، خالص سازی، تعیین ساختار با استفاده از روش های کروماتوگرافی و اسپکتروسکوپی، نیمه سنتز و اندازه گیری ترکیبات بیوآکتیو در گیاه است. اين گروه با داشتن آزمايشگاههاي مجهز به وسايل استخراج و آناليز مواد متشکله گياهان و مواد اوليه دارويي و همچنين دستگاههاي پيشرفته شامل HPLC, GC, UV- Vis توان انجام روشهای استخراج، شناسايي و اندازه گيري ترکيبات موثره گياهان دارويي، آناليز مواد حد واسط و دارو ها را دارا می باشد. اطلاعات بیشتر
 

گروه فرمولاسیون : امروزه مطالب مربوط به گياهان دارويي و داروهاي گياهي یکی از بحث انگيزترين و پرجاذبه ترين موضوعات مربوط به دانش پزشکي می باشد. در زمینه مصرف گیاهان دارویی در میان جامعه عقاید متفاوتی وجود دارد. عده ای در تلاش اند تا کلیه بیماری های خود را با گیاهان دارویی درمان کنند، که این باور با بدن طبیعی انسان منافاتی نداشته و ایشان از مصرف هیچ گیاهی دریغ نمی کنند. از طرف دیگر افرادی وجود دارند که تمایلی به استفاده از گیاهان دارویی ندارند زیرا بر این باورند که گیاهان فاقد اثر بوده و دلیل آنها فقدان اطلاعات مستند علمي در زمينه کاربرد اين داروها يا ممتنع بودن اثر بخشي يک گياه در بيماري هاي مختلف و يا فقدان اطلاعات دارويي گياهي در کتب مرسوم پزشکان مي باشد. یکی از دیگر از مواردی که افراد تمایل چندانی به استفاده از گیاهان دارویی ندارند طعم و بوی بد و نحوه استفاده از گیاهان دارویی می باشد. بنابر این گیاه دارویی با مکانیسم اثر متفاوت باید به شکل دارویی مناسب در آمده تا مورد پسند مصرف کننده قرار گیرد. یکی از بخش های مهم در یک شرکت داروسازی، بخش فرمولاسیون می باشد که عمده فعالیت آن به شرح زیر می باشد: اطلاعات بیشتر
 

گروه تحقیقات کشاورزی : تحقیقات کشاورزی همواره به عنوان اولین گام در تحقیقات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی مطرح است. یافتن گیاهان دارویی خودرو در عرصه های طبیعی، شناسایی علمی، کشت و اهلی‌کردن و استقرار آنها، گام نخست در تأمین این مواد جهت ساخت یک فراورده دارویی گیاهی است. در این بین شناخت مراحل کاشت، داشت، برداشت و انبارداری گیاهان دارویی مختلف و اعمال عملیات به‌زراعی برای دسترسی به شرایط بهینة تولید و ایجاد حداکثر موادموثرة استاندارد در گیاهان دارویی و مواد طبیعی نیز از وظایف تحقیقات کشاورزی در شرکتهای داروسازی گیاهی می باشد. گروه تحقیقات کشاورزی شرکت داروسازی باریج‌اسانس با دراختیارداشتن پژوهشگران رشته های مختلف، مزارع و گلخانه های آموزشی و کلکسیونهای تحقیقاتی، ضمن انجام امور فوق، آخرین اطلاعات علمی و تحقیقی را دراختیار واحدهای دیگر شرکت من‌الجمله واحد تحقیق و توسعه، تولید و خرید و همچنین سایر پژوهشگران و علاقمندان قرار می دهد. اطلاعات بیشتر
 

گروه میکروبیولوژی :  ميكروبيولوژي دانش مطالعه موجودات بسيار كوچكي است كه با چشم غير مسلح قابل مشاهده نمي‏‎باشند. كنترل و ريشه‏كني بيماريهاي عفوني، همچنان بعنوان مهمترين هدف ميكروبيولوژيستها باقي مانده است. امروزه به جرات مي‏توان گفت كه قدرت ميكروبيولوژي در سود رساني به سلامت انسانها و جانوران و زندگي در اوج خود قرار گرفته است. با ظهور داروهاي شيميايي و بيولوژيك، نقش و اهميت گياهان دارويي در تأمين سلامت بشر، در معرض فراموشي قرار گرفت. امّا با گذشت زمان، استقبال از گياهان دارويي با رشد قابل‌توجهي روبرو شد. با توجه به اهميت زور‏افزون توصيه استفاده از گياهان دارويي و جايگزيني تدريجي داروهاي شيميايي بوسيله آنها و ظهور سویه‏های میکروبی مقاوم به دارو و عدم اثربخشی آنتی بیوتیکهای شیمیایی جهت مبارزه با این سویه‏ها تحقیق در زمینه جایگزینی مواد شیمیایی با گیاهانی با اثر ضدمیکروبی بیشتر در دستور کار این واحد قرار دارد. اطلاعات بیشتر
 

گروه طب سنتی : از هزاران سال پيش، در روزگاران كهن و از دوراني كه بشر بصورت انسان امروزي در صحنة حيات وزندگي خودنمايي داشت و براي بقاي خود مبارزه مي‌كرد به موازات تلاش براي تهيه غذا و پوشاك به حفظ سلامت خود نيز مي انديشيد. بشر از بدو آفرينش با بيماري‌هاي گوناگوني روبر و بوده و براي چاره آن به مقتضاي ادراك و هوش ونبوغ خود و در حد امكانات محيط زيست خود به اشياء ، گياهان و موادي كه در دسترس داشته توسل مي جسته است وبدين ترتيب اندك اندك به خواص درماني بسياري از مواد و گياهان آگاهي پيدا كرده است. اين انديشه و تفكر براي تأمين سلامتي ويافتن روشهايي براي سالم زيستن و رفع ناراحتي‌هاي بدني يا ناخوشي‌ها كه بعدها به «علم طب» معروف شد، مسلماً در رديف اولين جرقه‌هاي فكر انسان بوده و تلاش براي سالم زيستن و علم طب داراي ابعادي بسيار وسيع به درازاي تاريخ خلقت انسان و پهناي هزاران تحقيق وتجسس و تجربه است. اطلاعات بیشتر


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:59 | نویسنده : mahmood habibi |

 

سال شمار شرکت داروسازی باریج اسانس

 


زنده یاد مهندس سید حسین حجازی فارغ التحصیل رشته مهندسي ماشينهاي كشاورزي از دانشگاه شيراز در سال 1349، دارای گواهینامۀ طراحی و اجرای آبیاری مدرن از اروپا، پایه گذار و مؤسس مجتمع گلکاران، ماشین سازی و باریج اسانس:


کشت و صنعت گلکاران:  سال تاسیس 1364/ تعداد 53 پرسنل

 

شرکت تجهیزات و ماشین سازی :  سال تاسیس 1369/ تعداد 293 پرسنل

 

شرکت داروسازی گیاهی باریج‌اسانس:  سال تاسیس 1371/ تعداد 516 پرسنل

 

مسئولیت مرحوم مهندس حجازی در مجتمع: رئیس هیئت مدیره مجتمع و مدیرعامل شرکت داروسازی باریـج‌اسـانس.

 

شركت داروسازی باریــج‌اســانس تولید کنندۀ دارو و فرآورده‌های آرایشی - بهداشتی و غذائی بر پایۀ مواد مؤثره گیاهی است که در سال 1371 تأسیس شده و در سال 1374 رسماً محصولات خود را به بازار عرضه نموده است.
 

زنده یاد مهندس حجازی در فاصله سال های 1359 تا 1364 مسئولیت راه اندازی مجدد و توسعه کارخانه ای دولتی در زمینه اسانس گیری را بر عهده داشت.

 

در فاصله سال های 1364 تا 1372 دو کارخانه اسانس گیری و تجهیزات سازی گلکاران و تقطیران و متعاقب آن در سال 1371 شرکت باریج اسانس تأسیس و مجتمع شرکت های اقماری به نام مجتمع GTB نامگذاری شد.

 

در سال 1374 اولین سری از محصولات شرکت داروسازی باریج اسانس بصورت قطره خوراکی در داروخانه ها توزیع شد.

 

در سال 1376 مرکز تحقیق و توسعه در وزارت صنایع ثبت گردید و شروع بکار نمود فعالیت و توسعه این مرکز باعث گسترش همکاری و ارتباط سازنده با مجامع علمی و دانشگاهی گردید.

 

از سال 1376 تا کنون همراه با توسعه شرکت 401 پروژه تحقیقاتی انجام شده و حاصل آن افزایش فرآورده ها به بیش از 84 نوع دارو و فرآورده آرایشی بهداشتی گردید.

 

در سال 1381 واحد پخش دارو های شرکت راه اندازی شد و در مرکزیت 13 استان پرجمعیت کشور دفاتر شرکت تأسیس گردید و از طریق همین دفاتر بیش از 9800 مشتری فعال در سراسر کشور پوشش داده شدند. همچنین 325 داروخانه به صورت مرجع برای این شرکت فعالیت می نمایند.

 

در سال 1382 آموزش پزشکان در برنامه کاری قرار داده شد و تا کنون بیش از 3000 پزشک در کلاس های گیاه درمانی و طب سنتی شرکت کرده اند.(دوره های بازآموزی طب سنتی کماکان در سراسر کشور در حال برگزاری است)

 

در سال 1382شرکت کشاورزی اتحاد به منظور پشتیبانی باریج اسانس جهت تولید گیاهان دارویی تاسیس گردید و هم اکنون 2 حلقه چاه عمیق و 150 هکتار زمین در اختیار دارد که سطح عمده ای از آن زیر کشت است.

 

در سال 1383 طرح توسعه کارخانه شروع شد:

 

1- بخش نیمه جامدات جهت تولید انواع کرم ، پماد و ژل
2- بخش جامدات جهت تولید انواع قرص و کپسول
3- بخش کپسولهای نرم جهت تولید انواع کپسولهای نرم دارویی و مکمل به عنوان اولین تولید کننده فرآورده های دارویی گیاهی بصورت کپسول نرم در کشور


در حال حاضر شرکت باریج اسانس در حال پیگیری اخذ مجوز از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای تعدادی از فرآورده های دارویی جدید می باشد.



افتخارات:


دریافت جایزه GQM از کشور سوئیس در سال 1376

 

دریافت گواهینامه ISO9001 – 2000 در سال 1384

 

دریافت گواهینامه GMP از وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1385

 

واحد نمونه صنعتی استان مرکزی در سالهای 1383 و 1384

 

کار آفرین نمونه کشوری در سال 1385

 

کسب مقام دوم جایزه کارآفرینی پیروز در سال 1387

 

انتخاب پماد ام جی به عنوان محصول نمونه سال 1387 از سوی وزارت صنایع و معادن

 

انتخاب واحد تحقیق و توسعه باریج اسانس به عنوان R&D برتر در سال های 1388 و 1391

 

کسب مجوز دائمی مرکز تحقیق و توسعه باریج اسانس به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی باریج اسانس از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1389 ( ناگفته نماند این شرکت تنها واحد تولیدی داروهای گیاهی کشور می باشد که مرکز تحقیق و توسعه بسیار فعالی دارد.)

 

تندیس دیموند به دلیل کسب رتبه برتر در توزیع داروهای گیاهی در چهارمین و پنجمین جشنواره توزیع و پخش کشور در سالهای 1390 و 1391.

 

استقرار استاندارد آزمایشگاه و کالیبراسیون (ISO17025) در آزمایشگاه کنترل‌کیفیت در سال 1388، کسب گواهی نامه صلاحیت آزمایشگاه در سال 1391.

 

راهیابی تیم والیبال باریج اسانس به لیگ برتر در سال 1389 و کسب مقام سومی در لیگ برتر والیبال سال 1390

 

دریافت تندیس در اولین همایش ورزش، کار، صنعت تیرماه 1390.

 

تندیس دیموند به دلیل کسب رتبه برتر در توزیع داروهای گیاهی در پنجمین جشنواره توزیع و پخش کشور در سال 1391.

 

برگزیده برند حامی سلامت در دومین جشنواره ملی طرح سپاس در سال 1390.

 

دریافت گواهینامه مشتری مداری ISO :10004 :2010 در سال 1390.

 

دریافت تندیس ورزش، کار، صنعت دردومین همایش ورزش، کار، صنعت تیرماه 1391.

 

انتخاب واحد تحقیق و توسعه باریج اسانس به عنوان R&D برتر سال1391 .

 

واحد نمونه صنعتی استان اصفهان در سال 1391.

 

دریافت نشان عالی مدیریت در سال 1391.

 

دریافت تندیس سپاس از مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1391.

 

دریافت تندیس بانوان برگزیده صنعت ، معدن و تجارت در سال 1391.

 

برگزیده دریافت نشان حامی سلامت (HPA) در سال 1392.

 

برگزیده دریافت جایزه نوآوری در مدیریت روابط عمومی در سال 1392.

 

نشان و استاندارد بین المللی ارزش برند ایزو 10668:2010 در سال 1392

جایزه بزرگ پنج قاره ای برای کیفیت و برتری-ژنو- نوامبر 2013

مدیریت جامع کیفیت به سبب عملکرد عالی در جلب رضایت مشتری-ژنو- نوامبر 2013

تندیس جایزه بزرگ پنج قاره ای برای کیفیت و برتری-ژنو- نوامبر 2013

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:58 | نویسنده : mahmood habibi |

قسمت دوم آموزش طب سنتی


قسمت دوم آموزش طب سنتی



اندامها

عضو از ترکیب اخلاط حاصل میشود. اندامها به دو دسته اندامهای ساده و مرکب تقسیم می شوند.

اندام ساده : یعنی اندامهایی که اجزای تشکیل دهنده آن یکسان است و خود، تشکیل دهنده اندامهای مرکب هستند . این اندامها شامل استخوان، غضروف، وتر، رباط، عصب، شریان، ورید، غشاء، پوست، چربی، گوشت، مو، ناخن هستند.
 

اندام مرکب : به اعضای مختلف بدن که از اندامهای مفرد تشکیل شده اند گفته می شود. مانند : چشم، گوش، دست و .. اندامها از نظر کاربرد به صورت زیر دسته بندی می شوند :
 

الف) رئیسه : بسیار پر اهمیت است و صدمه به آنها باعث آسیب به بقای شخص یا بقای نوع می شود. اندامهای رئیسه به حسب بقای شخص که برای زنده ماندن و حیات شخص لازم است شامل قلب، مغز(دماغ) و کبد می باشد . اندامهای رئیسه به حسب بقای نوع که برای تکثیر و ادامه نسل لازمند، علاوه بر سه عضو رئیسه گفته شده، شامل بیضه ها و تخمدانها(گنادها) نیز می باشند.


ب) غیر رئیسه : که خود به دو دسته تقسیم می شود : خادم الرئیسه و غیر خادم الرئیسه


*خادم الرئیسه : هر عضو رئیسه یک خدمتکار دارد تا قوایش را به بقیه اندمها برساند. این اعضا عبارتند از :


شریانها : خادم قلب
اورده (وریدها): خادم کبد
اعصاب : خادم دماغ
مجاری منی : خادم گنادها (تخمدان ـ بیضه)

 

بخش دوم آموزش طب سنتی را بطور کامل در اینجا ببینید


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:57 | نویسنده : mahmood habibi |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.